Problem med ny dator

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
Slope
Posts: 3
Joined: 2009-08-30 11:53:54

Problem med ny dator

Post by Slope »

Hej

Jag köpte i veckan en ny dator som jag satte ihop själv, jag installerade windows 7 pro och allt gick bra.
Efter att jag fått igång allt så kände jag att jag ville ordna kablarna i chassit, vilket jag gjorde.
Efter att jag gjort det och startade datorn så fungerade allt normalt fram till att windows ska startas. Där får jag en meny som heter Windows Error Recovery och får möjligheten att välja mellan att starta det i repair mode eller normalt, inget av alternativen fungerar då de fastnar under "Windows is loading files" resp "Windows Starting".
Jag provar då att installera om windows 7, windows xp och ubuntu, alla 3 fastnar då installationen "laddas".
Eftersom detta inte fungerar så antar jag att det är något galet med hårdvaran, jag har dock gått igenom allt och det såg bra ut, samt plockat ur och satt in allt på nytt, båda försöken resulterade i samma problem.

Så, jag undrar om ni har något förslag på vad jag bör prova härnäst.

Operativsystem: Microsoft Windows 7 Pro 64
Processor: AMD Phenom II 955 BE
Moderkort: MSI 790FX GD70
Minne: 2*2 gb Crucial Ballistix PC3
Grafikkort: XFX Ati Radeon HD4890
Hårddisk: 640GB Western Digital Caviar Black
Nätaggregat: Corsair 750W HX
Chassi: Antec P183
Optisk enhet: Samsung SH-S223B 22X DVD±RW DL SATA

Tack på förhand!
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Re: Problem med ny dator

Post by übermensch »

Se över kablarna som du ryckt i så de sitter ordentligt?
In cars several processors are connected by a bus
Slope
Posts: 3
Joined: 2009-08-30 11:53:54

Re: Problem med ny dator

Post by Slope »

Jepp, gjort det samt plockat isär och satt ihop på nytt utan något annat resultat. :(
Slope
Posts: 3
Joined: 2009-08-30 11:53:54

Framåt

Post by Slope »

Jag har nu lyckats starta windows igen, detta gjorde jag genom att ladda Fail-Safe Defaults för BIOS. Men när jag försöker att gå ifrån det genom att ladda Optimized Defaults igen så går det inte igång längre som tidigare.
Så jag får kika vidare på vilken skillnad det är på de olika defaultsen och försöka ta reda på vilken inställning det är som gör att jag inte kan starta längre och se om det går att lösa eller byta ut.

Det var iaf skönt att det gick att få liv i den, tack för hjälpen!
User avatar
Hunter
Posts: 835
Joined: 2006-05-01 13:04:19
Location: Västervik

Re: Problem med ny dator

Post by Hunter »

Har du uppdaterat till senaste BIOS?
AMD Vishera FX-8350@4.5GHz - Asus Crosshair V Formula-Z (AM3+) - Sapphire R9 290 4GB - 8GB G.Skill TridentX 2400MHz - Samsung 500GB - Samsung 1TB - Western Digital 1TB - Asus Xonar Essence STX - Bitfenix Ghost - BenQ XL2410T
Post Reply