Ny dator ska inhandlas

Forum för råd angående köp eller sälj av dator, datordelar och annan teknik.
Post Reply
PelleGnillot
Posts: 1
Joined: 2002-09-20 22:06:17
Location: Göteborg

Ny dator ska inhandlas

Post by PelleGnillot »

Min nu 4 år gamla dator har lagt av, så en ny ska införskaffas. Behöver dock lite hjälp så jag inte blir helt blåst. Använder den i stort sett endast till spel, och till en viss del video redigering. Hittade den här hos Microstore,
http://www.microstore.se/ItemInfo?itemI ... ]+++[PhysX]
är det värt pengarna? Har hör en del dåliga saker om microstore tyvärr.
tacksam för all hjälp jag kan få.
bla bla bla bla.....
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Re: Ny dator ska inhandlas

Post by übermensch »

Köpråd, flyttar
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Re: Ny dator ska inhandlas

Post by Raspberry »

Smiley i beskrivningen känns inte direkt seriöst ... rekommenderar dustinhome.se
Win7 Ulti x64 | 22" Wide | E8400@3.0GHz | 4GB | HD4850 | Raptor 34GB; Spinpoint F3 1TB; My Book Essential 1TB; My Passport Essential 250 GB; Barracuda 750 GB
royalnachos
Posts: 1
Joined: 2009-12-11 13:36:06

Re: Ny dator ska inhandlas

Post by royalnachos »

Raspberry wrote:Smiley i beskrivningen känns inte direkt seriöst ... rekommenderar dustinhome.se
Vet inte riktigt om Dustin är direkt prisvärda då de nästan enbart erbjuder DELL och HP som paketdatorer som är onödigt dyra. Dessutom läser jag följande i en kundrecension;

"Helt okej, men jag vill göra er uppmärksamma på den totala fräckhet som Dustin medger om du är företagskund att dom "smyger" med en musmatta "Dustin 2009" för 50:- som INTE anges i specifikationen av datorpaketet utan kommer när du väl har bekräftat i kassan, så jävla fult gjort av Dustin att göra så, det är nog dax för samma sak med Dustin som med stora mediabolagen BOJKOTT, dom är förstora numera, kunden betyder mindre och mindre."
http://www.dustin.se/pd_5010308461.aspx

Inga jättepengar, men ändå en principfråga! ;D

Avslutningsvis - om det var något som jag jag lärde mig av mitt förra datorköp är det att INTE handla från DELL.
De har fantastisk support och garanti, men i min mening är det inte värt det, men det kostar allt för mycket.
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Re: Ny dator ska inhandlas

Post by Raspberry »

Det är det första negativa jag har hört om Dustin, så vitt jag vet just nu.
Kundrecenssioner för Dustin: viewtopic.php?f=31&t=31541&start=25
Win7 Ulti x64 | 22" Wide | E8400@3.0GHz | 4GB | HD4850 | Raptor 34GB; Spinpoint F3 1TB; My Book Essential 1TB; My Passport Essential 250 GB; Barracuda 750 GB
Post Reply