Datorn dör när jag ser på flash/spelar...

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
User avatar
IceZpider
Posts: 83
Joined: 2002-05-29 19:03:55
Location: Fagersta

Datorn dör när jag ser på flash/spelar...

Post by IceZpider »

Tja, har ett skumt problem, har en PackardBell iMedia med core2duo e7300 processor, 8gb ddr2, nvidia gt130 och kör vista home premium.

För ett par veckor sedan dog datorn när jag var inne och tittade på tv3play, alltså bara stängde av sig utan omstart eller nåt.
Startade upp igen och allt var bra i några dagar.

Men nu helt plötsligt har det börjat hända igen, ibland efter 2minuter och ibland efter 30minuter, den dör när jag kollar på tv3play, tv4play, kanal5play och youtube! men INTE SVTplay. och nu dör den även i spel, senast alldeles nyss när jag körde fallout3 samt innan det i CoD Modern warfare.... bara tvärdör och detta bara började hända helt plötsligt, innan har jag kunnat göra allt ovannämnda hur bra som helst helt utan problem.

Har inte gjort nåt alls med hårdvaran och knappt nåt med mjukvaran, hittar alltså ingen given grej som kunnat sätta igång det här...
Vad gör jag nu? Har alla nya drivar och program, det enda jag inte gjort är formattering...

Tacksam för svar!
Det som inte dödar mig gör mig bara starkare
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Re: Datorn dör när jag ser på flash/spelar...

Post by übermensch »

Hur ser temperaturen ut?
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
IceZpider
Posts: 83
Joined: 2002-05-29 19:03:55
Location: Fagersta

Re: Datorn dör när jag ser på flash/spelar...

Post by IceZpider »

jadu, ingen aning, hur kollar jag det?

nu har det uppstått ett nytt problem... datorn bara fryser och på skärmen är det bara "myrkrig" fast det fastnat liksom....

fan va skumt eftersom gfx kort och hela datorn är typ 3 månader gammalt.... hur kollar man temp på gfxkort?

tacksam för svar!!!
Det som inte dödar mig gör mig bara starkare
User avatar
malici0us
Posts: 1249
Joined: 2005-02-06 18:17:54

Re: Datorn dör när jag ser på flash/spelar...

Post by malici0us »

IceZpider wrote:jadu, ingen aning, hur kollar jag det?
HWmonitor är ett bra program där du kan se de flesta tempsen.
NZXT Hush | Gigabyte GA-P35-DS4 | Q6600 @ 3,4GHz | Scythe Mugen | 8 GB DDR2 800 Mhz | LeadTek 9800GX2 | WD 640GB LaCie 1TB | Corsair 520W
Bates4000
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Re: Datorn dör när jag ser på flash/spelar...

Post by mkk »

Hårdvarufel, in med den till service genast.
Tyst dator: i5-3570K @ 4.1GHz, HR-02 Macho, Sapphire HD7950 boost, MSI Z77A-G45, Fractal Design Define R4 chassi, medföljande fläktar som insug och TY-140 som utblås, 2st SSD + 1st Seagate 4TB. Seasonic X-650.
Post Reply