Min hp pavilion dv6 stänger av sej!

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
Ghostwhizper
Posts: 1
Joined: 2010-06-30 21:42:01

Min hp pavilion dv6 stänger av sej!

Post by Ghostwhizper »

Hej

Jag har en Hp pavilion nootebook dv6-2056so med windows 7

Jag har haft datorn sedan nu i julas då jag fick den i present. Den har funkat felfritt tills min bror spillde vatten över datan då den var på, de kom nästan ingenting men den stängdes av och när jag satte på den fick jag trycka 4-5 gånger (den startades, va på i 5 sec sen stängdes den av) Funkade det. Jag tog hårtorken o blåste försiktigt på datan på ganska långt avstånd o lät den stå över natten. Sen försvann problemt och jag kunde använde den i 1.5 månad tills i förgår. När jag sätter på wow eller mw2 och spelar ett tag ca 20 min så fastnar skärmen utan förvarning och jag kan inte göra något, datorn är på men jag kan inget göra. Om jag trycker på stäng av knappen blir skärmen svart. Om jag sen släpper kommer bilden där den stannade upp igen. Jag stänger av den och sätter på samma problem som när brorsan spillde vatten får sätta på den 5-6 gånger. Jag lirar lite igen, samma sak händer. Det hära har hänt under 2-3 dagar konstant nu och jag vet inte vad jag ska göra. Laddade ner dom senaste BIOS versionen och har haft en fläkt som stått mot datorn när jag spelat.. Har inte hjälpt. Varför jag laddade ner bios och haft en fläkt mot datorn var för att det verkar som att när jag användar för mycket CPU stängs fastnar den. + att min kompis har en exakt lika dan dator och när man känner på hans fläkt "Uttag" så är värmen mycket hetare. Jag tror att min fläkt kanske har pajat och därför stänger den av sej. Jag har försökt att ladda ner speedfan men utan framgång då den tydligen inte stödde mitt moderkort. Är jätte tacksam för hjälp!

/Philip (PS: Fråga bara på om ni undrar något som kan hjälpa till att det fixar sej, tror nog att det är försent och att jag borde nog lämna in den. Men jag hoppas någon kan hjälpa mej) Tack på förhand!
Post Reply