Hur skulle ni beskriva er själva?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Hur skulle ni beskriva er själva?

Post by Fenix »

Ok.. jag börjar:

Jag skulle beskriva mig som en ondskefull person med mina svaga stunder då jag ibland bryr mig om andra människor.. Jag har inget tålamod med mina egna fel och kritiserar mig själv hårdare än vad jag borde göra.. jag blir mer och mer negativ till dagens samhälle.

Förr så var jag givmild och brydde mig mer om mina vänner än om mig själv.. och gissa vart det ledde..

Negativa sidor:
Tolererar inte (mina egna) fel..
Inåtvänd
Asocial
Envis
tenderar att deppa ofta..
kan inte laga mat

Positiva sidor:
Håller mina löften (så gott det går)
eh.. ja, jag kommer inte på nåt mer.. skulle nån komma på nåt positivt om mig så skriv det gärna..
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

jag är ibland lite tyst när när jag träffar nytt folk.. men när jag är med folk jag känner pratar jag väldigt mycket.. oftast iaf. om det inte e nåt som ligger och trycker eller så...
jag är

Omtänksam
Lyssnande
Nyfiken
Snäll
Träskbäver
Svärmorsdröm ;)
User avatar
L4dan
Posts: 329
Joined: 2002-04-06 23:52:35
Location: betongen ;)
Contact:

Post by L4dan »

söt helt enkelt ;)
Smeka eller smekas... svårt val...
User avatar
Arvidos
Posts: 375
Joined: 2002-08-06 21:14:12
Location: Göteborg
Contact:

Post by Arvidos »

Hehe.. Erkänn nu, du startade den här tråden för att prata av dig, Fenix! ;D Eller ja, det kanske kan vara intressant ändå.. Lägger upp mina "stats":

Strävar efter upplysning och harmoni.
Tänker och upplever.
Njuter av vackra upplevelser och historier. Film, datorspel, vackra scener i staden.

Har en massa projekt på gång, jämt! (Nu ska jag modda datorn, skriva en rollspelskampanj, rollspelsregler, göra två hemsidor, och sedan ska jag försöka att hinna med att sköta rollspel.nu och en skoltidning.. :))

Känner mig inkompitabel med samhället, ibland. (Går aldrig ut och festar, dricker inte, och har aldrig haft ett förhållande.. [Dom stack sin väg, allihopa :)] Det gör att jag inte.. kan vara med i snacket jämt, så att säga.)

Låter flummig ibland när jag försöker prata om detta, eftersom det är svårt att komma på rätt ord.
Babblar en massa och kommer på hur många sjuka skämt som helst, jämt. Ibland osjuka. Har kul. :) Edit: Lång med skäggstubb och glasögon är jag med.
Last edited by Arvidos on 2002-08-20 19:51:34, edited 1 time in total.
"And Ark dreamt his last dream...

It was a dream of becoming a bird
and seeing the world grow older."
fisk

Post by fisk »

Håller på med en personlig presentation på:

http://stygga.st/~fisk/fisk/

den är ytterst dryg om man har modem :)
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Arvidos wrote:Känner mig inkompitabel med samhället, ibland. (Går aldrig ut och festar, dricker inte, och har aldrig haft ett förhållande.. [Dom stack sin väg, allihopa :)] Det gör att jag inte.. kan vara med i snacket jämt, så att säga.)
Jag skulle nästan ha kunnat skrivit det där själv, vet EXAKT vad du menar.

Jag återkommer med ett längre inlägg senare, dagtid på modem + ej tid. tills dess är det bara att läsa på min lunar ;D :P
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

Snäll ;D
Lång ;D
Datanörd ;D
:P
Nä men kanske kort, Älskar sjön, Medel snäll. Fråga Gimli om vad han tycker om mig! ;)
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Arvidos wrote:Hehe.. Erkänn nu, du startade den här tråden för att prata av dig, Fenix! ;D
nja.. inte direkt..
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
arre
Posts: 282
Joined: 2002-03-07 22:35:44
Location: Borås
Contact:

Post by arre »

enligt mig själv är jag som lillis ungefär.. annika brukar beskriva mig som en mango, stor, söt och rund :)
User avatar
LiMpY
Posts: 192
Joined: 2002-05-07 16:15:04
Location: Eksjö
Contact:

Post by LiMpY »

Mangos är faktiskt inte runda..

Snygg
Snäll
Snäll
Rolig
Lat
Dålig på att planera
Impulsiv

Ehh ja.

Edit : Crap glömde ju ta med min nya fina signatur.
Inte Öppensinnad längre eftersom Tony Royster JR. är sjuk i huvet :D
G|nu
Posts: 1139
Joined: 2002-03-07 23:19:37

Post by G|nu »

Trevlig, utåtriktad, rolig, intelligent och trevlig :D Min omgivning håller nog med... just nu kan man lägga till "Allergisk" också :-[

GLiTCH - Gnu Lacking in Total Control of Himself
live beyond, expand.
arre
Posts: 282
Joined: 2002-03-07 22:35:44
Location: Borås
Contact:

Post by arre »

LiMpY wrote:Mangos är faktiskt inte runda..
Allt är relativt..
User avatar
WorteX
Posts: 281
Joined: 2002-03-07 23:01:09
Location: Lund

Post by WorteX »

Pallar inte skriva något själv :P ... Redigerar därför istället Lite :P

jag är ofta lite tyst när när jag träffar nytt folk.. men när jag är med folk jag känner pratar jag mycket.. oftast iaf. om det inte e nåt som ligger och trycker eller så...
jag är

Omtänksam
Lyssnande
Snäll
Svärmorsdröm ;)

Haha säger jag bara :P
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

WorteX wrote:Pallar inte skriva något själv :P ... Redigerar därför istället Lite :P

jag är ofta lite tyst när när jag träffar nytt folk.. men när jag är med folk jag känner pratar jag mycket.. oftast iaf. om det inte e nåt som ligger och trycker eller så...
jag är

Omtänksam
Lyssnande
Snäll
Svärmorsdröm ;)

Haha säger jag bara :P
hur lat får man bli va? :P ^^
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Hur ser jag mig... Jag ser mig som att jag är dålig på allt. Inte bra på ett skvatt.

Nackdelar:
* Tänkter mig inte för innan jag säger saker
* Tycker jag är efterbliven på runt 3 år
* Okunnig datoranvändare
* Gör saker ogenomtänkt
* (Extremt) Lågt självförtroende (Har iofs ökat den senaste tiden)
* Lat... Extremt lat.
* Ouppfostrad
* Självisk
* Envis
* Tänker inte på andra i vissa sammanhang (Prioriterar andra mer än mig)
* Tycker det jag säger är 100% sätt och det andra säger är 100% fel
* Inte så hjälpsam om jag sitter vid burken och om t.ex mor säger att jag ska göra något tidskrävande
* Behöver planera om jag ska hjälpa till hemma (Punkten ovan)

Fördelar
* Tänker på andra i en del sammanhang (Prioriterar andra mer än mig)
* Petig (Bra för recenserande...?)


Ja... Jag har ett antal fler minus, men jag kan inte komma på dem just nu. Som ni ser så tycker jag inte om mig själv direkt. Iofs så hjälper mig hevettes (HATA) syrra till med att minska mitt självförtronde varje gång hon ser mig genom att klaga. Hon klagar alltid på mig... Iofs, hon har ibland rätt, men att klaga på mig varje gång hon ser mig är extremt jobbigt. Önskar att hon inte existerade...
User avatar
Aurelius
Posts: 61
Joined: 2002-07-14 19:39:38
Location: Tellus
Contact:

Post by Aurelius »

Jag:
Undersökande
Socialt inkompatibel (vet inte hur man ska bete sig) i många situationer.
Kärlekskrank (en ensam ensamvarg?)
Har världens största ego (enligt syrran)
Tycker jag är bäst i världen
Kommer ihåg detaljer så jag gör livet surt för andra genom att minnas alla deras fel
Våldsam och brutal (låter värre än det är)
Ovårdat språk (fan är mitt mest använda ord ;)

edit: Glömde Pseudo-Buddhist
Vote for me. I'm running for God.
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

Fördelar:
logiskt intelligent
egoistisk
språkligt intelligent
ärlig
hårdrockare ;)
litar inte på vem som helst
ensamvandrare
musikaliskt begåvad

Nackdelar:
får ofta tunghäfta i pressande situationer (såsom bråk)
mycket dålig på matematiska beräkningar

Annat:
ogillar människor
hatar och föraktar sportutövande personer, de visar inga som helst tecken på konstnärlighet och estetik
gillar att studera människors psyke

kommer inte på nåt mer nu...
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

Grim wrote:Fördelar:
logiskt intelligent
egoistisk
språkligt intelligent
ärlig
hårdrockare ;)
litar inte på vem som helst
ensamvandrare
musikaliskt begåvad

Nackdelar:
får ofta tunghäfta i pressande situationer (såsom bråk)
mycket dålig på matematiska beräkningar

Annat:
ogillar människor
hatar och föraktar sportutövande personer, de visar inga som helst tecken på konstnärlighet och estetik
gillar att studera människors psyke

kommer inte på nåt mer nu...
nackdel: Generaliserar människor och hittar på saker som du tror på...
(baserat på det jag citerade)
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

Maqe2 wrote:nackdel: Generaliserar människor och hittar på saker som du tror på...
(baserat på det jag citerade)
eller har jag bara mer insikt än dig?
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Grim wrote: hatar och föraktar sportutövande personer, de visar inga som helst tecken på konstnärlighet och estetik
Måste hålla med om att det där var att dra väldigt många över en kam, du kan inte säga att du träffat alla på planeten som utövar någon form av sport? Majoriteten kanske skulle vara lite som du säger, och är det så så har vi en fördom som stämmer.. men fördomar är knappast alltid bra som underlag för förståelse. Det tycker jag är viktigt att ha insikt i, Grim. :)
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

okej, jag ber om ursäkt för mitt utlåtande.
Jag ändrar härmed till: "Hatar och föraktar alla sportutövande personer jag har beskådat eller träffat, ty de har inte visat några som helst tecken på konstnärlighet eller estetik."
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

fred wrote:
Grim wrote: hatar och föraktar sportutövande personer, de visar inga som helst tecken på konstnärlighet och estetik
Måste hålla med om att det där var att dra väldigt många över en kam, du kan inte säga att du träffat alla på planeten som utövar någon form av sport? Majoriteten kanske skulle vara lite som du säger, och är det så så har vi en fördom som stämmer.. men fördomar är knappast alltid bra som underlag för förståelse. Det tycker jag är viktigt att ha insikt i, Grim. :)
Tackar för det...ibland känns det lite tråkigt att hacka på kortsinta personer...
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

Maqe2 wrote:Tackar för det...ibland känns det lite tråkigt att hacka på kortsinta personer...
Du menar kortsiktig? Isåfall håller jag med dig...
GibIt
Posts: 348
Joined: 2002-03-08 22:46:04
Location: Svängsta
Contact:

Post by GibIt »

som ett fiasko

edit: som ett STORT fiasko
ymer
Posts: 515
Joined: 2002-03-08 13:34:52

Post by ymer »

hehe grim ;)

--------

hmm..

Nackdelar:

ganska snurrig (tror grim kan vittna om det) eller också känner jag mig bara jävligt snurrig och tankspridd. vet inte vad jag skall säga i typ varje situation jag är med om.. enda gången det släpper är efter några bärs.

kass på att snacka, blir ofta bara flumm, tappar ord konstant, tänker mig inte för innan jag öppnar käften oftast.. otroligt störande. har säkert minsta ordförrådet på denna värld.

jävligt lat (det har nästan gått så långt att jag inte orkar läsa bookleten (stava) till skivor jag lyssnar på...fyfan)


Fördelar:

säger som grim.. litar sällan på nån. (eller sällan vem som helst om det skall vara korrekt)

när jag väl är med polare, så är jag alltid mig själv, orka försöka vara nått annat.

lite av en ensamvarg (valt det själv dock... ringer ytterst sällan folk, dom ringer istället.)

säger som grim igen... hårdrockare :] (den dagen jag "slutar" att vara det är jag nog mentalt störd eller nått i den stilen)

älskar oboy.

Stör mig på 85% av allt folk jag ser på stan.. enda gången jag lyser upp är när jag antingen ser nån finfin gotharbrud eller en annan hårdrockare (som man iofs ser ganska ofta här i gbg).
nått jag vill spy galla över är trender, mode osv



ifrågasätt inte (men så hårt folk som det finns här inne så måste givetvis nån göra det)
"when will now be then?"
".......soon"
Post Reply