Om att inte lita på media

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Om att inte lita på media

Post by Jonas Axman »

Blir allt mer misstänksam mot hur det står till med olika siter idag. Något jag aldrig fick förr är massor av mail där företag vill publicera förtäckt reklam. Både från svenska och engelska sidor. Se nedan exempel. Så det enda jag kan säga är var misstänkasamma när ni läser på nätet numera.

Good morning,

I hope you are having a wonderful week so far.

I just wanted to get in touch with you to talk about publishing articles on your site.

Of course, these will be subject to your approval and they will be written to focus on your specific niche only.

If you are interested, could you get back to me with your guidelines and if applicable, any administration fees you have for this service.

Please do not hesitate to ask me any questions regarding articles. I look forward to hearing from you soon.

Kind regards,
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Re: Om att inte lita på media

Post by snigel »

Tycker det syns tydligt i social media med. Konton som ska verka genuina, men i själva verket är en person som med sitt utseende agerar reklampelare åt bolag. Nu menar jag inte ens sponsring av enskilda inlägg, utan att hela konton rätt igenom är dold reklam.

Sen ska vi inte glömma alla fejkade recensioner som finns om produkter. Det är svårt att veta vad som är sant och inte.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
Post Reply