Presentationstopic...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
fisk

Presentationstopic...

Post by fisk »

Hej allihop, det är fisk som skriver ;)

Denna topic tillägnas alla användare här på forumet, dvs. ni, du, etc.

Hela poängen med denna topic är att vi skall lära känna varandra lite bättre, jag skall först bara skriva några enkla regler för denna topic:

1. Enbart presentationer i denna topic, kommentarer om personers presentationer kan göras i en separat topic, för att undvika en alldeles på tok för lång tråd.

Med presentationer menas vem du är, vad du har för intressen, vad du tycker om att göra, vad datorer betyder för dig, vad du har för åsikter/personlighet, vad du heter, hur många husdjur du har, varför du tror starkt på <ämne>, och liknande.

2. Försök att skriva en lite längre presentation än två rader, om du inte kommer på något på en gång så är det såklart bättre att du skriver något än inget, du kan ju uppdatera framöver, men gärna så mycket som möjligt.

3. Inga länkar till en hemsida som personlig presentation, har du redan skrivit en intressant presentation så kan du ju kopiera texten och klistra in den i inlägget, men håll er borta från reklam för era hemsidor, de kommer man iallafall åt om man klickar på er profil.

4. Följ forumets regler, och undvik personangrepp eller lägg underliggande budskap enbart för att reta andra medlemmar av forumet. OM du står för något starkt, skall du självklart skriva sanningen, men försök hellre beskriva dig själv, än att skriva om allt för mycket kringliggande saker.


Syftet med hela denna topic är att dels försöka bättra på stämningen på forumet SAMT att vi skall lära känna varandra lite bättre. Båda två tror jag dessutom går hand i hand. Vem är först ut?

Skicka gärna med en länk till en bild på dig också :)
Last edited by fisk on 2002-09-26 22:06:00, edited 1 time in total.
User avatar
Marabou_Man
Posts: 1328
Joined: 2002-03-08 14:07:58
Location: Henån

Post by Marabou_Man »

Mtt namn är Simon och jag bor på Orust som ligger ungefär 8 mil norr om Göteborg. Jag bor i Henån, på Orust.
Jag går på Portalens Gymnasium Uddevalla. Jag brukar sitta framför datorn och greja med ngt under den största tiden av dygnet när jag inte är i skolan eller gör läxor. Vad jag gör mer en att sitta framför datorn, jo jag läser fantasy böcker rätt mycket och följer någon bra serie på tv. Lanar gör man en del också. Jag är även scout på fritiden. Ja det sammanfattar mig rätt bra ;D
Last edited by Marabou_Man on 2004-08-12 18:26:32, edited 3 times in total.
(19:31:08) <Punisher> argh. satans buggigt bajs..
(19:31:41) <Marabou_Man> :(
(19:33:18) <Punisher> *svär*
User avatar
Ola
Posts: 610
Joined: 2002-03-08 11:57:57
Location: Stockholm - Älvsjö
Contact:

Post by Ola »

Jag heter Ola (är lite missnöjd med mitt namn) och bor i södra Stockholm. Går andra året på Gymnasiet inriktining Samhälle Ekonomi. Igentligen är jag ganska så teknisk av mig så en sådan utbildning kanske skulle passa mig bättre. Men jag tänkte som så att sitta vid datorn gör jag endå så mycket så det behöver jag väll inte göra i skolan också.

På fritiden så blir det mycket pluggande specielt nu i tvåan, men jag försöker att komma iväg å gymma några gånger i veckan och träffa kompisar m.m på heljerna. LAN är också något som jag brukar göra på loven. Brukar lana med ett gammalt hedeligt kompis gäng, vi känner varandra bra och kommer jätte bra överens. Så vi har en strålande stämning nästan hela tiden på våra lan :)

Det som saknas i mitt liv är en flickvänn skulle jag tro, men hon kommer nog nån gång :-/

- Jag klassar mig själv som en ganska vanlig kille.

Har hängt här sedan. 23 mars 2001.
Last edited by Ola on 2002-09-26 22:23:17, edited 1 time in total.
User avatar
Freez_
Posts: 233
Joined: 2002-06-30 17:22:00
Location: STHLM

Post by Freez_ »

aja ska la fortsätta heter Oskar bor stockholm täby (skarpäng)
fritid datorer, cyckla, Töser ;D har 2 st kaniner.. 1 syrra, och har landställe på Tjörn Skärhamn..
går i 8:an kör Win Xp

hmm fyller la på när man kommer på nått..
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

En tidig vårdag 1980 föddes jag i Umeåtrakterna, flyttades dock relativt snart hem till mor och far i byn Stöcke, ca: 1 mil utanför Umeå. Växte upp i en idyllisk landsbygd som idag har 650 invånare, dagis, skola (1-6), affär, snickerifabrik samt några mindre företag.
Trots närheten till staden växte jag upp som om jag hade bott mitt i skogen, för när jag började högstadiet i stora staden var jag lite "efterbliven" (inte ordagrant, utan snarare inte van vid stadslivet). Den lilla känslan förföljer mig än idag faktiskt, om än inte lika tydlig.

Gymnasiet gick jag igenom på följande sätt: Naturvetenskap->Tekniskt->Elektronik. Detta var en tid då jag lärde känna mig själv lite bättre, samt fick kompisar som troligtvis kommer att följa med mig ett bra tag framöver. Det var även här som mitt intresse för datorer och elektronik började utvecklas, tidigare hade jag inget större intresse att lära mig något om datorn utan ville bara spela. Elintresset är inte av den grad att jag moddar allt med ström i, utan snarare att jag är intresserad och vill lära mig mer.

Under dessa år hade jag hunnit bli kär, skaffat flickvän, gjort slut, blivit olyckligt kär, skaffat vänner och ovänner. Den tiden har nog gett mig den personlighet jag har nu, på både gott och ont.

Jag visste ganska snart vad jag ville läsa vidare som, och sökte till Umeå Universitet till programmet Datorteknik. Tyvärr räckte inte mina betyg (var 0,01 ifrån.. första reserv), utan jag fick "nöja" mig med Elektroteknik. Jag tycker inte att jag hamnade på en dålig utbildning, och mitt intresse för datorteknik går som hand i hand med elektroteknik. För tillfället går jag fjärde (och sista) året och tänker ta ut en magisterexamen på denna högskoleingenjörsutbildning.
Har i fem somrar arbetat på den lokala konsumaffären i byn och sista året var jag vikarie för butikschefen (fick förutom titeln en löneförhöjning på 500/veckan för de tre veckorna). Nu när min utbildning snart är klar kan jag säga adjö till konsum för att inte komma tillbaka.

Förutom skola och alla tjejproblem som livet kantas av har jag ett intresse i sport. Jag började med foboll när jag var en liten parvel och har hållit på med det sedan dess. Dock har det aldrig varit någon satsning på karriär, har aldrig varit speciellt duktig. Spelar nu i Stöcke IF, Västerbotten södra Div.5. Det hade börjat gå rätt bra för mig, men bara därför har jag skadat mig rätt allvarligt i axeln. Ett muskelfäste slogs sönder under en match tidigare i somras vilket avbröt säsongen för min del.

Jag bor inte kvar i Stöcke, för 1½ år sedan (när jag var 21) flyttade jag till egen lägenhet. Efter någon flytt har jag bosatt mig i en trea i centrala Umeå, men på ett av de finaste områdena (Teg för den insatta, mellan broarna vid älven). För att klara hyran har min jämnåriga kusin flyttat in.

Datorintresset nämdes som en "viktig" uppgift, det kan jag förstå eftersom detta är ett datorrelaterat forum. Mitt intresse ligger främst i spelandet, är ingen FPS-räknare, har ju en studentekonomi att tänka på. Kämpade tidigare mest med RTCW, nu hinner jag inte med datorn eftersom den nuvarande kursen (Mätsystemteori D, 10p) tar ganska mycket tid. Har ingen kunskap inom linux, men det är något jag vill skaffa mig när jag får tid över. Är lite vanare med nätverk och datorbygge, i mitt gamla hus drog vi nätverk till alla sovrum. Detta är en 1½-plansvilla faktiskt, över och undervåning var ihopkopplade på professionellt sätt (bror har jobbat på Enator (tidigare DotCom)).

Åsikterna som jag har är ganska neutrala enligt mig, är en tänkare och försöker alltid att tänka logiskt och objektivt. Försöker att vara öppen för nya vinklar och synsätt, även om det ibland inte är så lätt. Tänker främst på mig själv och mina intressen vilket kanske kan tyckas egoistiskt, men jag anser att det är en självbevarelsedrift.

Kommer inte på något mer just nu att skriva, tror inte att det behövs något mer....? ;)
/Jonas
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
evilivar
Posts: 55
Joined: 2002-03-18 11:46:37
Location: söderhamn
Contact:

Post by evilivar »

Ett stycke socialt missanpassad ivar här.
Bor och verkar i staden Söderhamn ,i södra Hälsingland, en trevlig stad med stor population fjortisar.

Går tredje året på gymnasiet teknisk linje med inriktning programmering dock tycker jag programmeringskurserna inte riktigt håller måttet.
Efter gymnasiet blir det nog chalmers,linköping eller KTH.
Hoppas på att jag slipper lumpen.

När jag väl kommer hem så sätter jag mig i min soffa/säng och programmerar eller spelar något roligt spel. Har två burkar en med windows och en med linux(debian) kan väl inte så jättemycket linux men det tar sig.

Projekt som jag håller på med just nu är mitt community i php som jag håler på och skriver har dock inte haft så bra motivation så det går trögt.

Politiskt sätt är jag höger tror på människans frihet och förmågan att klara sig själv utan statens förmynderi.

well that's all folks
jag säger inte att du är dum, det blir bara lite fel när du tänker
User avatar
Gussoh
Posts: 974
Joined: 2002-05-09 11:32:06
Location: Mölndal
Contact:

Post by Gussoh »

Jag har inte så jättemycket tid att skriva, sitter och skriver en satir som ska bli till ett svenskaarbete och det bör vara klart imorgon.

Jag heter Gustav Sohtell men går under namnet Gussoh både i skolan och på nätet. I och med att jag går IT/Data så sammanfaller även dessa, för somliga olika, platser på ett mystiskt vis. Jag går i 3:an och har då alla möjligheter att tracka på både CH och Fredrik för att dom sitter och lär sig access på databaslektionerna. Jag tycker dock absolut inte IT-Data är en glidarlinje eller hur fredrik nu uttryckte det. Om det kommer sig av att jag inte är lika intelligent eller inte har lika lätt att lära mig saker som han eller att jag bara har högre ambition vet jag inte. Iofs sjönk intagningspoängen med typ 70-80 poäng lägligt till fredrik och ch's årskurs, det kanske kan ha lite med saken att göra... iaf..

Jag spenderar massor av tid framför datorn och ju mer man sitter vid den ju mer lär man sig. Jag är emot de flesta former av fysisk aktivitet såvida man inte är i stort behov av det.

Eftersom operativsystem är en het fråga så får jag ju förespråka Windows 2000. Windows 2000 är ett utmärkt operativsystem för både nybörjare och den med kunnande skaran datorintresserade människor. Det är enkelt och man får mycket gjort då man inte behöver sitta och knåpa med allting för att få det att fungera. Men! Windows är till för arbetsstationer! Windows bör inte ligga på en renodlad server såvida det inte är någon speciell funktion som man inte hittar i t.ex. ett unixbaserat operativsystem. Unixbaserade operativsystem hör till servrar. Jag kör själv några datorer med både linux och bsd då de gör sitt jobb som servrar mycket väl. Det är inga som helst problem att få Windows och unixbaserade system att samverka. Men som sagt, det är just Windows 2000, inte 98:an eller XP (hellre XP än 98 dock).

LAN är bland de roligaste grejer som finns. Otroligt skön känsla att kunna kombinera det mysiga med att vara ute och kampa och det lärorika och roliga i datorvärlden. Jag ordnar ofta LAN här hemma och killen som alltid sitter vid min sida är Fredrik :) Han står för BSD och det respekterar jag fullt. Jag är en av de få som är kvar i vårt "elita" langäng som förespråkar windows. Vilket självklart ofta leder till många intressanta diskussioner, både inom gruppen och med andra. Diskussionerna leder ofta till att båda parter får mer insikt i vad man kan göra med respektive operativsystem.

Jag bor i en villa i Mölndal, och här bor jag med mina föräldrar och mina servrar. Jag har en utflyttad bror som numera bor i Göteborg.

Nu känner jag att detta mer blev ett inlägg om operativsystem, men det sitter väl inte fel det heller.. Förresten så är jag totalt för OpenSource och det är mycket synd att det är svårt att kombinera med windows. Jag hinner inte läsa igenom så jag hoppas ni ursäktar stavfel, syftningsfel och liknande då jag verkligen behöver skriva klart min svenskauppgift nu.. hejdå
Last edited by Gussoh on 2002-09-27 0:24:09, edited 1 time in total.
Jag tycker att grön är en fin färg.
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Tja, vart ska man börja?
Jag är väl ägare till ett av de anonymaste namnen någonsin - Johan. Född och uppväxt i den lilla bruksorten Degerfors. Växer väl fortfarande upp då jag är en 85:a. Det innebär att jag går gymnasiet på naturvetarprogrammet. Jag går inte som man kanske skulla kunna tro "matte-data" inriktning utan "naturvetenskaplig". Det innebär att det blir kemi istället för webdesign(i grova drag). Det är något som är typiskt för mig som person, att ha kvar många valmöjligheter till sista stund innan man bestämmer sig. Att läsa det jag läser nu ser jag lite som en "gardering" så jag kan ångra mig om något år utan att behöva läsa till så mycket.
Osäkerhet tänker ni? Jo, det stämmer nog. Jag är ganska osäker av mig och frågar gärna en extra gång eller två, så att inget blir fel.

Datorer då? Det börjades det med tidigt. Jag har inga klara minnen, men enligt säkra källor(föräldrar) så hamnade jag framför en C128 vid 4 års ålder istället för ett tv-spel. Sedan rullade det på med Amiga, men jag han aldrig lära mig något av vikt innan den dog ut. Numera är det enbart "IBM kompatibel PC" som gäller. Äger en dator och jag kör Windows på den, det är trots allt enklast. En sak som bör poängteras är att jag trots val av OS knappt rör spel på datorn längre. Ställer mig inte fientlig till *BSD/Linux system dock. Är kassör/ekonomisekreterare i den lokala lanföreningen också så intresset är ganska djupt rotat om man uttrycker sig så.

Musik är ett annat stort intresse. Till min stora besvikelse så upptäckte jag ganska tidigt att jag var omusikalisk så det skriker om det, så det har bara blivit att lyssna men inte göra. det jag lyssnar på är allt från ambient till powernoise. Men det blir övervägande "synth" i stil med Front Line Assembly och Project Pitchfork.

Politik har jag varit intresserad av, men eftersom det finns alldeles för många som tar det oseriöst så gav jag upp. Jag nöjer mig med att läsa om det men inte öppet uttrycka mina åsikter i enskilda frågor. Är väl lite högervriden, men det är långt ifrån en korrekt beskrivning.

Vad finns det mer att säga? Kanske att datorer tar allt mindre fritid numera än det gjorde förut och att jag mår mkt bättre av det.
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
Pappa-Scan
Posts: 551
Joined: 2002-08-28 15:03:06
Location: Gävle

Post by Pappa-Scan »

Det här är bland det värsta jag vet men jag ska försöka :)
Mitt namn är Tommy och jag är 18 år och bor i staden Gävle som jag alltid har gjort. Jag vill aldrig flytta härifrån för denna stad är så underbar enligt mig :). Angående mitt namn så ville jag förr heta Tomas istället för jag tyckte det var häftigare. Jag jobbar inte utan jag pluggar teknik med inriktning lokala nätverk på polhemsskolan. Linjen tycker jag passar mig bra för det är en hel del praktik å inte bara teori. (vart det för mycket reklam för skolan nu? :P) På min fritid så sitter jag ofta vid min dator, där jag spelar spel som Battlefield, UT2003 (demo) och Counter-Strike. Mirschar gör jag också självklart, sitter på DALnet, då under samma "nick" som jag har här. Pengar har jag sällan gott om då jag lever på studiebidraget som är 950:- i månaden. En flickvän har jag också, (är jag fördomsfull då jag tror att jag är bland dom få på det här forumet som har en flickvän? :D) och henne är jag mycket kär i och dessutom förlovad :) Ibland så träffar jag också lite polare och festar lite med dom. Musik som jag lyssnar på är mest Death- och Blackmetal. Det finns knappt några bättre musiker i några andra band.

Nu kanske det här vart väl mycket punkform. Men nu har jag presenterat mig ;D
Jag är bättre än dig.
bman
Posts: 582
Joined: 2002-04-03 15:42:31

Post by bman »

Jaja

Heter Fredrik född 85 bor i Hässleholm som ligger i Norra Skåne, går teknisk linje inriktning form och design andra året.
På fridtiden sitter jag vid datorn ....och lyssnar på musik hela dan, cyklar ibland .. är med kompisar ibland...och äter mat.

Gillar tekniska grejor speciellt audio grejor... skruvar isönder allt jag köper endå om garantin går ut, har gjort det sen jag var liten ..kan inte hjälpas. ja också ritar ja grajor ...typ tekniska grejor då =)

yeah yeah
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Tja, jag heter Fredrik. Mina favoritleksaker är ju förståss datorn och Ps2an ;D
Har 1 stora syrra, en morsa, en farsa, en Grå jako och en kanin.
Bor i STHLM. Annars går jag i skolan, är kompis med m!xbox blandannat.
Samt så är jag me lite andra polare mm.
Ja det var väl allt om mig.
petter

Post by petter »

jag är petter , en cool snubbe på 23 vårar :D (vadå bullen)

jag gör en faktalista istället då jag inte har en aning om vad jag skall skriva.

"vanligt liv"

1.ett barn , linnea 2o1halvt år gammal
2.en flickvän sedan hmm.. 6 år tillbaka
3.mor (5x) far (5x) bror (20) syster (16)
4. lägenhet i kungsbacka ett par mil söder om gbg , har bott där med min lilla familj sedan linnea föddes.
5.gillar motorcyklar , enstånka skall det va
6.gillar cyklar , cyklar en del bmx och älskar att lakejumpa.
7.jobbar sedan 3år som elektronikmontör
8. gick el i skolan , tog effektivt död på mitt intresse för elektronik som inte går att köpas färdig (hemelektronik)
9.gillar att gå på liveföreställningar.
10.lyssnar på punk,ska,reggae,dub,svensk hiphop o lite annat.

"dator liv"

1.började med atari (130xe-520stfm-ste-1040ste) /var nån 128 med där nånstans med har ja för mig)
2.min bror körde amiga så jag sysslade en smula med dom med.
3.började lana med atarin -93 -94 nån gång.midimaze ägde :)
4.pc , då var det redan för sent att stoppa så det har bara rullat på.
sedan fortsatte mitt datorliv i sedavanlig osund utveckling ;)

skall redan i morrn iväg på ett lan (infinty#4) och det kommer bli fler.

mu petter
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Får väl dra mitt strå till stacken.

Heter Niklas Berggren, bor i en utmärkt byhåla vid namn Ulvåker, 11km utanför den större hålan Skövde. Ni har troligen inte hört talas om dessa platser.

För tillfället är jag 17 år gammal, född -84 (11 nov) och pluggar Teknik - Lokal intriktning IT (TELIT) som det så fint heter. Detta innebär på ren svenska att vi pluggar de flesta områdena inom data, med en inriktning på nätverkande, vi är en av få gymnasier som har cisco-kursen att erbjuda.
Bor med mina föräldrar och mina två husdjur Ida, familjens vovve och Anders, min lillebror.

Spenderar på tok för mycket tid framför en skärm, huvudaktiviteterna här består väl mest av kodande (PHP, HTML, JS) och en smula spelande, vilket tyvärr är anledningen till att min workstation kör win.
En 56k anslutning hindrar mig från att sätta upp servrar o dyl.
Blir väl skillnad när jag (förhoppningsvis) flyttar till linköping för att plugga på universitet.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
real_Escobar
Posts: 594
Joined: 2002-08-15 4:46:15

Post by real_Escobar »

Började med en 2-86:a i 2an. Och på den vägen är det. Jag heter Joel, och är sedan länge immun mot "kommer du ihåg när vi bada i havet" (Joel-bitar). Just nu är jag ganska deppig, min familj har drabbats av en krissituation. Men mer om det tänker jag inte säga här. Har nyligen färgat mitt hår rött. Mest för att jag hade en tid hos frisören som jag bokat långt tillbaka i tiden.

Går 3:e året på Burgården, Natur/Special. Det har blivit lite jobbigare där sen gängbråket, men mest är det bara att man har så inskränkt rörelsefrihet. Jag stör mig tyvärr ganska mycket på felstavningar och annan misshandel av det svenska språket.

Har ingen flickvän för tillfället. Men ska ta och ändra på det när jag blir lite positivare igen. Bor i Bagaregården, Göteborg. Ligger mellan Örgryte och Gamlestan för er som inte vet. Musik ja, hiphop är nog det enda som gäller just nu. Men ibland så kan andra stilar komma upp. Och i forumet så är Arvidos och wz_sgf IRL buddies. Men nu är det dags att sova. Så godnatt på er.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

*
Last edited by lillis on 2013-07-25 13:35:27, edited 1 time in total.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Tjena, jag heter Benjamin Larsson och går under namnet zinko här på forumet, kan tillägga att jag är 16 år.
Jag bor i Centrala Göteborg, eller närmare bestämt Linnéstaden, går på Göteborgs Tekniska Institut (GTI) i Vasastan på en Data- teletekninsklinje och trivs bra.

På fritiden är det flickvännen, vänner, datorn, skolan, skejta och festa så fort det finns möjligheten.

Jag upplevs (vad jag vet) som en glad figur som fjantar, skrattar och försöker göra allt för att mina vänner ska vara glad även när livet inte är en dans på rosor.

Jag lyssnar på mkt blandad musik, några exempel är, Shakira, Eros Ramazzotti, Air, Spears, Gansta Starr, och lite allmän hiphop kommer in då och då.

Det var väl allt jag har att komma med förtillfället.

Mvh
Benjamin "zinko" Larsson
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
Gosman
Posts: 1034
Joined: 2002-03-19 20:33:10
Location: Göteborg

Post by Gosman »

Edit*
Last edited by Gosman on 2011-05-30 13:40:34, edited 1 time in total.
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

Hej mitt namn är Simon Bergdahl och jag bor i den regnigaste staden av dem alla, Borås. Trivs väl inte särskilt bra... trivs inte särskilt bra med livet heller. Har alldeles för många dåliga perioder då jag mår dåligt osv... jag blir väldigt lätt orolig för saker och ting, mitt självförtroende är riktigt kasst det också. Iofs har det blivit mycket bättre med det på senare tid.

På fritiden sitter jag mycket framför datorn eller flummar med någon kompis. Gillar även att åka på lan. Andra intressen är musik, filmer, natur and so on...

Och givetvis är jag singel.´

Edit: Det var några veckor sedan jag skrev detta och idag känns allt mycket bättre. Jag har lärt mig att se mer positivt på saker och ting och gnäller inte för det allra minsta som jag gjorde förr. Livet är helt enkelt bättre idag och jag ser just nu fram emot att träffa storebrorsan till jul, min moster är också hyffsat rolig :) Plus att jag har funnit nya kompisar som betyder mycket.
Last edited by Phobic on 2002-12-08 21:06:11, edited 1 time in total.
User avatar
Arvidos
Posts: 375
Joined: 2002-08-06 21:14:12
Location: Göteborg
Contact:

Post by Arvidos »

Lika bra att jag drar lite också..

Jag har kommit på rätt bra vad min identitet är för tillfället. Uppleva, fundera, uttrycka. Det betyder att jag tycker om fina och "stora" upplevelser, speciellt "berättelser" i alla dess former, musik, datorspel, rollspel.. Och att jag funderar över det mesta, iallafall det som handlar om människans och världen runt oss' essens. Jag är en uttryckare på det sättet att jag jämt JÄMT har en massa projekt på gång.. Och så drar jag sjuka skämt. Jämt. ;D
"And Ark dreamt his last dream...

It was a dream of becoming a bird
and seeing the world grow older."
User avatar
chrono
Hedersbit
Posts: 1017
Joined: 2002-02-19 20:07:27
Location: Sundsvall
Contact:

Post by chrono »

Last edited by chrono on 2008-06-12 17:33:35, edited 1 time in total.
"Nothing in the world is so powerful as an idea whose time has come."
- Victor Hugo
User avatar
erica
Posts: 474
Joined: 2002-03-08 14:44:33
Location: Lerum
Contact:

Post by erica »

Jag heter Erica. :)
Jag bor i Lerum, ca 500 meter från lilla söta Lillis. :)
Jag bor i en villa den är blå-grå med svart tak. :> Och en häck och två träd har vi med. :)
Jag har en fader, Anders (50) och en mamma, Carina (42) och en stor storebror, Victor (18 ). Jag är 15 år och går på Rydsbergskolan, i Lillis klass. Har inga djur, men vill ha en sånhäringa... hund. Voff.
På fritiden så är jag mest med min kära pojkvän, han heter Christian (Cigge), eller Zerialcold här på forumet. Vi har varit tillsammans i 5 underbara månader. :)
Jag är snäll, skrattar hela tiden, lite för mycket ibland kanske.. hehe. :)

Jag är, tillskillnad från Lillis, tappad bakom vagnen och blev lite klantigt vaggad när jag var liten, så därför är jag inom politiken till vänster. Vänster-vänster. Jag är inte speciellt insatt i politik, men av det jag har fått höra så är det en del kommunism o anarki i mina åsikter. :)
Det kan ju bero på att jag lyssnar på hiphop. Lyssnar på Looptroop, MBMA, Organism 12, Gubb, Pst/q, lite av allt möjligt. Lyssnar även på en del ska, skapunk, en massa Dia Psalma.
Förr spelade jag fotboll i LIS F-87, men har nu lagt av pga av skada och intresset är tappat. :/
Men då är det mer timmar över till pojken o polarna!
Och jag kan vara en fjortis vid vissa tillfällen med, bara så ni vet. :P :)

Jaha, datorer då.. Ehhhh, jag kan inget om datorer! :D Heh, eller en aningens lite kanske. :)
Jag hade en Mac när jag var liten, som jag spelade Blobbo och Marathon på. Den har min moror fått, haha, den är gubbsliten. :>
Nu har jag två PC, kan inget om dom heller. Jag bara mirkkar och spelar Elastomania, det är det roligaste spelet som finns. :)

Bah, en massa babbel och ingen verkstad.
Nästa man (eller kvinna) till rakning! :D
weeei
Lantash
Posts: 486
Joined: 2002-09-08 20:50:19

Post by Lantash »

Kul och läsa om andra personer.

Heter Marcus, är 24 år samt bor för tillfället i Örebro men planerar att flytta till Stockholm nästa år. Är till en början utbildat till Matros, men även till Systemerare(komvux).

Jobbar/har jobbat bland annat inom Stena Line(Stena Danica samt Stena Shipper), inom vården(personlig assisstent), maskinoperatör(Korvbrödsbagarn) samt checkin agent på Arlanda. Letar nu efter ett roligt jobb inom data/it.

Inom politiken så har jag tidigare hållit på V men jag har börjat hålla mer och mer S.

På fritiden så är jag med polarna, reser så mkt jag kan, förbereder mig för att ta certifikat. Spekulerar inom aktier också, men än så länge har det gått år hel**** :)

Thats it
User avatar
topic
Posts: 723
Joined: 2002-05-02 22:02:11

Post by topic »

Ja... vart ska man börja.

Jag heter Kalle Bornemark och är 16 bast. (eller njaa, snarare 15, iom att jag fyller nu i Dec). Hursomhelst så bor jag i centrala Malmö och här bott här större delen av mitt liv. Har även bott i Tjörnarp (centrala Skåne) i fyra års tid.

Jag går det första året på Heleneholms Musikgymnasium här i Malmö med inriktning på musik. Håller på väldigt mycket med musik och har gjort deta större delen av mitt liv. Kan bero på att alla min släkt är musiker och håller på med någon slags av musik. Jag spelade t. ex. på Vattenfestivalen för 12000 pers. när jag var fyra och på Malmöfestivalen för 8000 när jag var fem. Sen har jag även spelat lite här och var med lite poolare också. Så att kalla mig musiker hade vart riktigt.

På fritiden är det i princip samma saker som för dom flesta som gäller, dvs flickor, festa, datorn, kompisar och sånt, och musiken då såklart.

Jag har ingen flickvän men spanar för fullt, är dock jävligt intresserad av en viss tjej i min f.d. klass som ni kanske vet om ni läste "Deprimerad"-tråden för några månader sen. Kommer nog aldrig släppa pinglan, e lite besviken på mig själv för att jag inte klarar av det. :(

Sen spelar jag också väldigt mycket CS. Tycker det är (till känslan, och det kommer såklart i första hand) det bästa spelet någonsin. Har spelat det i ca. 3 år, alltså sen beta 1.0 kom ut. Har en CS klan vid namn ioR (in och Röj) som är ganska aktiv. Vi vann senast en CS turnering (på DDN) för en vecka sedan.

Jag ska snart (om ca. en månad) flytta till ett annat ställe här i Malmö, nämligen bakom Triangeln. DÅ ska jag förhoppningvis skaffa bredband och sånt sköjj! :) (som man har fått klara sig utan nu i ett antal år.)

Tja, vet inte vad mer jag kan berätta om lilla mig, så detta för räcka.


/toPic
fisk

Post by fisk »

Tobias Vincent Sjödin var namnet, 24 år, och en holistisk emotionell varelse med väldigt fasta; inte sällan radikala åsikter.

Bor i Örebro/Varberga tillsammans med min fästmö; Karin - just nu i en etta; men skall flytta till en tvåa, vi har ett väldigt skakigt förhållande, och har bott isär en månad nu, efter tre års förhållande. Detta är något som påverkar mitt humör en del, eftersom jag inte sällan känner mig förvirrad, arg, och ledsen. Jag måste erkänna att jag ofta vill ha balans i allting kring mig. Är det kaotiskt, så vill JAG åtminstone vara lugn, och tvärtom.

Jag är en sådan person som säger saker rakt ut, är det någon som jag har svårt med så försöker jag förstå dem tills jag drar slutsatsen; om då ingen kemi finns, så blir det farväl; better luck in next life? =)

Jag kan tyckas vara en människa som tar allt för mycket på allvar, det kan stämma. Jag tänker ofta, jag analyserar ofta, och försöker ofta komma med en slutsats som är så fördelaktig som möjligt. Om inget sådant svar finns, blir jag sur och tvär, och slänger alla saker i golvet =)

Jag kan ofta vara väldigt självkritisk, såga det mesta jag gör, och mycket av det jag säger. Detta kan synas vara osäkerhet, medan jag trots allt alltid vet varthän jag går och vem jag är. Eller alltid?, Som oftast iallafall.

Då jag mår bra inuti, ägnar jag mig åt ytligare saker såsom kläder. Kommer jag i urtvättade byxor och rufsig frisyr, samt oestetisk yttre så är det ofta för att mitt inre är i disarray... jag ÄR estetisk, och kräsen därefter. Är det något som inte är stilfullt i mina ögon, så vill jag ändra på det (ja, som sagt; så tillvida jag inte mår kass). Får jag inte ändra på det, då muttrar jag lite och tänker... "Your imperfection". ;G

Har långt svart hår, lite stubbat igelkottsskägg på hakan, och grönblå isglaserade ögon som föredrar ögonkontakt. Klär mig oftast i svart, och har en hård facade. Dock smälter den bort då jag umgås med de jag bryr mig om, medan den hårdnar då jag är med en människa jag ogillar. Vrider jag på mig är jag otålig, eller så är det för att jag helst av allt inte vill vara i en viss situation.

Tidigare har jag arbetat som lärare i bl.a. webdesign, mitt favoritprogram är nog Adobe Photoshop.

...

så, det får väl vara bra för nu? =)



snabba fakta.............. .

intressen: musik, rollspel, datorer, relationer
smak: öppen, kryddig, mörk, sötaktig, mjuk
3 grupper: covenant, meshuggah, led zeppelin
Last edited by fisk on 2002-10-24 17:49:30, edited 3 times in total.
User avatar
StreamBag
Posts: 295
Joined: 2002-03-09 19:50:33
Location: Linköping
Contact:

Post by StreamBag »

Tjohej! Mitt namn är Robert Andersson. Jag bor i Kalmar (en liten stad ni måste passera när ni tar er till öland). Här bor jag i en villa med mina föräldrar. Syrran har flyttat härifrån och pluggar nu i Växjö. Jag pluggar själv sista året på gymnasiet, NV-programmet, vilket innebär att jag är 18 år gammal.

På fritiden är det numera mest datorer och musik. Spelar lite gitarr, och fuskar lite på piano och munspel. Datorer blev jag nog riktigt intresserad av när jag var 10 år och började lära mig programmera (BASIC). Sedan dess har livet bara gått utför! ;)

Vad gäller åsikter, så är jag liberal eftersom jag tror på individuell frihet. Nåt jag inte tror på är gud, i någon form. Jag tror inte heller på flygande tefat. ;D

Läser skönlitterära böcker gör jag inte så ofta men när jag gör det ska det vara nåt kul, t ex Liftarens guide till galaxen av Douglas Adams.
Post Reply