Ert nick?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

syntetisk, hm, jadu, för att det är sååå tufft ::) ...jag har nog inte haft så många nick :P ...mitt första namn på 64bits var elak, varför vet jag inte. på lunarstorm kallade jag mig panzermensch, självklart var det redan upptaget så det fick bli _panzermensch. när helgon kom så tog jag syntetisk, tyckte att det var lite tufft, dels för att det va rätt tuft med just syntetisk ;) Sen bytte jag namnet på 64bits och började använda syntetisk flitigare, det är inte så ofta det är upptaget, enbart folk som norden som kan tänkas använda det skulle jag tro.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

fisk, för att jag varit fisk sedan 1993, still going strong lixom :)

var FUF:are en gång i tiden, och då kallade folk mig för fisk, eftersom jag för det mesta yttrade detta i ett lustigt röstläge.

Den sanna anledningen låter jag vara oskriven.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Rince
Posts: 68
Joined: 2003-06-24 9:54:40
Contact:

Post by Rince »

Har inte haft så många nick genom åren.
Gaspode - Efter den talande hunden i Terry Pratchetts bäcker.
Obazs - Mitt efternamn baklänges
Rince(wind) - Den misslyckade trollkarlen ur Pratchetts böcker. Kortade ner till Rince då jag alltid förväxlades med en CS spelare som var rätt känd som hette Rincewind....sen har folk en tendens att tycka att det är jobbigt att uttala.
"Alltså, jag ska berätta för er om min kuk. Jag var stolt över min kuk, jag kunde stå o titta på den i timmar, prata med den..."

Jalla Jalla
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

När jag var liten hette jag hisingsjonas på hotmail och min mailadress var hisingsjonas@hotmail.com så mitt nick på passagen.se var hisingsjonas@hotmail.com..... Total brist på fantasi alltså.

När hotmailen dog så skulle jag komma på en ny hotmail. Satt och försökte med häftiga saker som "the_king" "theking" "the_lord" "thelord" osv... efter några timmars meckande gav jag upp och tog mitt efternamn: Lyckegård och droppade å:et mot ett a. Detta nick fungerade så bra och jag var garanterad att ingen annan skulle ta det (finns typ 3 nummer i telefonkatalogen med den stavningen). Vid något tillfälle försökte jag på efnet byta till lycke, som jag kallas utav vänner. Dock var det någon som hette så (som bara var inne ibland) som kallade mig för nicktjuv. Gick tillbaka till lyckegard då. En mycket sällsynt variation är lyckegar (när man bara får ha 8 tecken i namnet) eller jlyckegard (när jag dubbelregristerar mig på en sida).


topic: erat är talspråk. Skriftligt uttryckt är det ert. Får spader om jag inte påpekar det.
Last edited by lyckegard on 2004-06-02 22:11:45, edited 1 time in total.
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
slaüman
Posts: 966
Joined: 2002-04-14 12:55:52
Location: Göteborg
Contact:

Post by slaüman »

uäh. no reason...

tror iofs att det finns nån at the gates eller om det var in flames låt som hette nåt liknande (slayman).

Sen startade jag en trend med tyskt y, så det är alltså jag som influerat Günther, dingdongmannen.
User avatar
tess
Posts: 115
Joined: 2002-05-15 14:19:26
Location: Sveg, Las s(V)egas ;)

Post by tess »

"Tess" har jag använt sedan vintern 1997 när jag chattade första gången.. minns inte om det var tidigare än så.
Tess är ju en förkortning på Therese. Det finns ju en låt som lyder "jag vet vad hon heter, men jag kallar henne Tess." av Peter LeMarc.
fast "tess_thegamer" använde jag ungefär lika mycket när jag spelade Quake. :P längesen nu.. tiden går.. ;(
:. Rikedom gör ett hjärta hårt fortare än kokande vatten ett ägg. .:

Den visa vet, att hon ingenting vet.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

slaüman wrote:uäh. no reason...

tror iofs att det finns nån at the gates eller om det var in flames låt som hette nåt liknande (slayman).

Sen startade jag en trend med tyskt y, så det är alltså jag som influerat Günther, dingdongmannen.
Hur uttalar man det?
User avatar
Gosman
Posts: 1034
Joined: 2002-03-19 20:33:10
Location: Göteborg

Post by Gosman »

Det har efter några vänder med lite CS-nicks... typ olika namn för olika klaner.. till att gå till "Zion" innan på 64 hette jag "wz_sgf" (tror inte många kommer ihåg det namnet men endå) så nu heter jag på Zion för jämnan om det inte är upptaget, då blir det wz_sgf. Har haft wz_sgf i runt 5år, och Zion dryga 3-4år...
Gosman - Rixhack Admin
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

fisk wrote:Den sanna anledningen låter jag vara oskriven.
Jag skulle på allvar (nästan) kunna döda en människa för att få veta.


Jag minns Shadowsoul, fred, neorain, fireman, wz_sgf och allt det där... aint I a pretty boy?
Last edited by lillis on 2004-06-03 0:15:24, edited 1 time in total.
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

jag hette från början Pyromanen. Men så en dag när jag satt och spelade Counter-Strike på Italy-mapen så tänkte jag att jag kanske skulle komma på något nytt namn. Så då bara tog jag lite bokstäver ur luften och satte ihop XitArS. Så har det varit så sedan det ;)
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Förresten, angående nick som är "vanliga" á stealth, gandalf, linc/link etc.. Jag tänker aldrig typ "Omg, Gandalf är ju en trollkarl i LOTR" eller "stealth betyder ju typ röra sig tyst!", utan jag tänker bara på personen bakom nicket, och inte att nicket är något annat också etc etc, ja, ni förstår..
Am I the only one?
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

När jag började med Internet, back in -93/-94, så hette jag Dodger, eller Dodgr. För jag tyckte det lät tufft, och den hårdaste hackern i "Shadowrun" har Dodger som sitt nick. ;) (Och jag är ju en sån brutalt 133+ haXXor att jag förtjänar att ha det jag med)
Men jag tröttnade på det ungefär samtidigt som ICQ släpptes till Mac (vilket var min dator på den tiden)

Då tog jag Ibis, hade en karaktär (i samma veva ungefär) på Nanny-MUD också som hette Ibis. Jag gillar faraonernas egypten lite så där lagom och Ibis-fågeln var helig där, heliga fåglar är coolt.

Sen skulle jag sätta upp ett andra ICQ-konto att köra från min praktikplats, där jag bara ville ha de viktigaste kompisarna med. Ibisen är väl inte någon jättestor fågel, men jag är ganska stor och dessutom har jag alltid varit svag för Jim Henson och hans verk.
Big_Bird ... dessutom låter det som gangsterfåglarnas ubercapo på något sätt :)

Så jag brukar regga mig som omväxlande ibis och omväxlande Big_Bird när jag reggar mig. Lite beroende på. Vet inte om jag testade ibis här och åkte på pumpen pga vår residenta ibis eller om jag var före honom men hade en Big_Bird-dag.

Är även ökänd under nicket Fågel Grå (anspelar dels på Gandalf Grå och på Lyckans lilla fågel Blå ... jag är realismens lilla fågel Grå) under vilket jag brukade skriva långa och aggitativa inlägg på Club Metros debatt om olika kröikor.

Har hetat "Anti-Nihilist", "Comraderoid", "Insector" och "Mild-Breeze-Trooper" (SOEs SWG-forum) också.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Biggie: Ibis, på Nanny? ... Tufft, då kanske du stött på Örebroarna (jag inkluderad) ... jag lirade som fisk på Nanny i typ 2-3 år... jag, spikes (Shriek), Funnybunny, Barbarella, Gurk, Smittan (Leclerk) mfl.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

fisk wrote:Biggie: Ibis, på Nanny? ... Tufft, då kanske du stött på Örebroarna (jag inkluderad) ... jag lirade som fisk på Nanny i typ 2-3 år... jag, spikes (Shriek), Funnybunny, Barbarella, Gurk, Smittan (Leclerk) mfl.
Allmänt härlig namedropping :)
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

jag hette mib först men sen kom men in black så då var det inte nå roligt att heta så nå mer.
sen hette jag neb men lessnade på det då böt jag till evil_smurf men lessnade på det med böt då till dracul och när det blev uttjatat
böt jag till det jag har nu

det kommer från nån bok jag läste och då var det en som hette vasagos med som var en elak kille. tror namnet kommer i från nån helvetes furste och tänkte att lord kunde väll passa före så blev lord_vasagos

nu känner många igen mig med det namnet så jag har inte orka att byta nå mer det börjar kännas lite uttjatat men jag kommer väll få heta så resten av mitt liv :)
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Geee... biggie, jag har ALLTID trott att du fått big_bird från Sesame Street..

Image

Edit: Ack, jag är lika dum som jag är... blond.
Last edited by lillis on 2004-06-03 16:38:04, edited 1 time in total.
User avatar
root
Posts: 1150
Joined: 2002-03-07 23:22:35
Contact:

Post by root »

Big_Bird wrote: och dessutom har jag alltid varit svag för Jim Henson och hans verk.
Pulling together is the aim of despotism and tyranny. Free men pull in all kinds of directions.
-Terry Pratchett
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Glömde bort (förträngde?) mitt allra första nick, efter ha sett några avsnitt av South Park: kenny_guy2000, eftersom det redan fanns en användare med namnet kenny_guy på Hotmail. Och Kenny är, som vi alla vet, både tuff och död. Precis som mitt f.d. nick.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

lyckegard wrote:topic: erat är talspråk. Skriftligt uttryckt är det ert. Får spader om jag inte påpekar det.
Ändrat å klart :)
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Som sagt... den stora gula är min vän :)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

slaüman wrote:uäh. no reason...

tror iofs att det finns nån at the gates eller om det var in flames låt som hette nåt liknande (slayman).

Sen startade jag en trend med tyskt y, så det är alltså jag som influerat Günther, dingdongmannen.
det är en In Flames låt och den heter Clayman.
AMD Athlon 64 X2 6000+, Gigabyte GA-MA770-DS3, 4gb ddr2 1066mhz, XFX Geforce 9800GT 512mb, Samsung Spinpoint 250gb, Western Digital 250gb - Windows Vista Home Premium
User avatar
pwm
Skribent
Posts: 1261
Joined: 2003-11-22 15:51:44
Location: Umeå

Post by pwm »

Har kört med pwm sedan jag började på gymnasiet.

pwm = PerWesterMark
samt, eftersom jag håller på med elektronik: Pulse Width Modulation

Har även kört en del Diablo 2 m fl spel som zyxxel
-Tbred 2700 @ 2.4GHz, 1024MB, WinXP Prof, 800GB
-Tbred 2600 @ 2.225GHz, 1024MB, Linux, 1353GB
-Tbred 1700 @ 1.75GHz, 1024MB, WinXP Prof, 444GB
-P4 3.06GHz, 1024MB, WinXP Prof, 120GB
-PII 2x400MHz, 512MB, Win2k Prof, 79GB
User avatar
Pappa-Scan
Posts: 551
Joined: 2002-08-28 15:03:06
Location: Gävle

Post by Pappa-Scan »

Har hetat Pappa-Scan i 4.5 år nu. Det är nog inte svårt att jag fått det från Mamma Scan. Jag gillar även kött.
Jag är bättre än dig.
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

pwm wrote:Har även kört en del Diablo 2 m fl spel som zyxxel
Oh? då tror jag allt jag sett dig vid ett eller två tillfällen ;)
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
cac
Posts: 207
Joined: 2003-12-17 18:48:58
Location: De skånska skogarna.

Post by cac »

Jag har bara skrivit på forum och sånt i ett halvår, så jag har bara haft cac så länge också. För mig är det en bokstavskombination som finns i ord jag gillar, cactus, cactaceae, cacadua (osv, med lite egen stavning ibland). Det är upptaget på många ställen, så ibland använder jag hela ordet istället för förkortningen.

Pync och några till säger att det betyder bajs på spanska, och att de tänker på det istället för kaktusar när de hör det, men jag vet inte om det stämmer.
Locked