Vilken tidning tycker ni är bäst?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Oski wrote:Pcgamer är softaste speltidningen jag läser. Redaktörerna och skribenterna är ju helsköna. Valve är trähattar!
Det är det jag också gillar med PC Gamer, de roliga kommentarerna och bildtexterna... ;D
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

fisk wrote:Tidning?

Av papper?

Betala för att läsa nyheter?

Betala för att få en skiva med saker som går att ladda hem gratis?


Hahahahahaahaha... sådant fanns det nytta för på 80-talet, inte nu ;)
Var hittar du artiklar av samma höga standard som i National Geographic, The Economist eller TIME? För att inte nämna de enorma skillnaderna i foto- och illustrationskvalité.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Mephisto wrote:VideoGames Aktuell kom jag på är en billig och bra tidning. å andra sidan är den tysk :P
men vafan jag fick en gratis version av Europa Universalis II med. synd bara att även det var på tyska =(
Du köpte alltså en tysk prenumeration i hopp om att spelet du fick till skulle vara på svenska? Känns som att tyskland alltid förlorar i alla krigsspel oavsett krig på 'deafult' inställningar...
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Ja just det. TIME gillar jag.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Superplay och PcGamer funkar finfint dom.
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

Allt om vetenskap och Player1 är bra.
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

jag brukade köpa Datormagazin som är en rätt bra tidning
men nu mera köper jag inge tidnigar alls
är det nått som intreserar mig är det bara att gå ut på nätet och leta upp det i stället
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
smorgar
Posts: 2091
Joined: 2002-06-10 22:21:38
Location: Göteborg
Contact:

Post by smorgar »

internetworld måste vara den absolut sämsta datorrellaterade tidningen jag har läst. eller tja innehållet är rätt ok lite trist att det står i princip samma sak i 3 nummer efter bara... fick nån testmojs med 3 tidningar från dom. läste första sen behövde jag inte läsa dom andra :/
Sonny: What the hell is this?
Clemenza: It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes.
E8200 @ 3,8GHz 1,42V | Gigabyte EP35 DS4 | OCZ Reaper 4-4-4-15 @ 2,2V | XFX Radeon 4890 Black 1GB
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Jag var också en PCG-tönt förr i tiden, men de har tappat stil och klass. Allting är alltid samma, samma sorts skämt, samma sort "roliga kommentarer". Jag menar, hur ofta har det inte stått något i stil med "Ett kungarike för en X!" under en bild? Nej, ett vinnande koncept är bara vinnande tills det blir gammalt och uttjatat. Kolla bara på Elvis!

Enda anledningen till att jag gillar SuperPLAY så mycket är just för att de har intressanta och läsvärda krönikor och artiklar, inte för att de täcker en stor del av spelmarknaden eller något liknande tråkigt. ::)
User avatar
Ang
Posts: 32
Joined: 2004-04-28 19:17:49
Location: Lövskogen

Post by Ang »

Mikrodatorn, PC för alla, M3
Många ggr ger t ex Mikrodatorn recensioner i en nivå som inga internet-sidor kan konkurrera med. T ex har ett test mellan 15 moderna projektorer eller liknande.

Angående speltidningar så är utbudet dåligt. T ex PCG/SuperPlay säljer sig billigt och man kan inte lita ett skit på vad de skriver, och deras kunskaper om spel är på bristande nivå när de igentligen ska besätta stora kunskaper om ens jobb är om spel. Mycket dåliga.

Annars bra tidningar är:
Dagens Industri, NyTeknik
Projektansvarig för chassi-bygget tillsammans med Frozen.
User avatar
pid00
Hedersbit
Posts: 725
Joined: 2002-10-11 19:32:10
Contact:

Post by pid00 »

Jag brukar läsa Datormagazin, men det är inte jag som betalar den.
Facts are stubborn things.
Guest

Post by Guest »

Datortidningar hah *fnys*
Jobbar åt ett dags- och kvällstidningstryckeri (Västerbottenskuriren). Kan inte påstå att jag läser någon tidning av dom vi trycker, om jag inte har otroligt lite att göra.

Vad gäller datorrelaterade tidningar så finner jag absolut ingen anledning till att läsa dom? Produktanalyser finns det redan en uppsjö av på nätet och där kan jag läsa från olika källor för att skaffa mig en så o-vinklad uppfattning som möjligt och dom s.k nyheterna i en datortidning brukar ofta va tämligen irellevanta vid det laget man läser dom. Är jag på stan och väntar på någon/något händer det väl att jag slinker in på biblioteket och gluttar lite förstrött i en datortidning och då blir det DatorMagazin av tradition. prenumererade juh, på den tiden man hade modem, på PC+ som sedan kom att heta Datormagazin.
User avatar
hagstrom
Posts: 245
Joined: 2003-11-26 19:22:11
Location: Umeå

Post by hagstrom »

avatar wrote:Datortidningar hah *fnys*
Jobbar åt ett dags- och kvällstidningstryckeri (Västerbottenskuriren). Kan inte påstå att jag läser någon tidning av dom vi trycker, om jag inte har otroligt lite att göra.
Tjena, avatar. jag läser faktiskt VK, husorganet s.a.s, bor på Haga.
Dock tråkig och tunn jmf med huvudstadens morgontidningar.

Mikrodatorn är ett annat husorgan, men...

Kalle Anka är riktigt fin.

Tog en prenumeration till min sexårige son för ett år sedan.
Den är klassisk. Och jävligt rolig mellan raderna, vissa ordvräkningar är fantastiska. Som Långtbortistan.
Och det fortsätter på det viset genom åren. "Titta jag kan cykla utan huvud" säger Kalle glatt då han o Alexander Lukas slåss om täten i Tour de France, i en alpetapp.
Kalle var snöblind.

Min pojke tycker blaskan är lika rolig som vad jag tyckte då, på sextiotalet.
Sonen spelar mkt dataspel osv annars, men älskar Kalle mest.
Vem kan inte älska ngn som det alltid går åt helvete för, blir arg, och som inte fattar nå´t sen 1948 (dvs första svenska utgåvan.) Och alltid får på skann.

Ser fram emot nu när Disney/Sverige släpper den första inbundna årgången inbunden till det facila priset 149 kr för prenumeranter!

När det gäller Kalle så gäller sanningen; ju förr dess bättre!

Galago och SockerConny var också bra BTW.

Kamratposten och Lyckoslanten var dåliga ;D
Post Reply