Macbook Air, vad tror ni?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

snigel wrote:Tidigare när apple körde powerpc kan jag hålla med dig om att det var väldigt dyrt, nu känns prisnivån på maskinerna bättre. Det är knappast billigt, men inte löjligt dyrt heller om man jämför motsvarade maskiner hos andra tillverkare. Det är snarare en fråga om man hade köpt motsvarande maskin hos en annan tillverkare.
Pris.

Precis som med PC har jag alltid haft önskan att optimera prestanda mot pris. Kan jag få både design och pris (hp w2207 eller Sharkoon Rebel) så blir jag glad - men annars är prestandan viktigast för mig. Jag har aldrig upplevt Mac som prestandamaskiner, utan som mycket nischade märkesdatorer. Lite som en "vanlig" T-shirt som kan ta mer betalt för att det sitter en liten broderad krokodil på bröstet. För det pris som Apple tar för sin maskin får jag en prestandamaskin om jag köper PC. Ja, den kommer inte att ha den där speciella typen av dyr hårdvara i sig - det hade jag heller aldrig fått för mig att stoppa i en dator om jag hade möjligheten att bestämma. Jag hade lagt krutet på bättre 3d-grafikstöd, eller en större hårddisk.
Vad gäller ipod skulle jag säga att interfacet var löjligt lättanvänt och intuitivt, det var det som gjorde den speciell för mig. Tillsammans med integrationen i itunes, som jag uppskattade. Det är väl det som brukar få folk att bli lyriska, saker som fungerar som man vill och direkt, utan att man måste förstå hur och varför.
Det är uppenbart en smaksak - för jag begriper inte vad du talar om. För mig var "gränssnittet" genomsnittligt, och att integrera med mjukvara var inte iPod ensam om. Däremot kunde man inte byta batterier enkelt, och heller inte ha en reserv att trycka i om man var på lång resa. Det var något jag saknade. iPod var, precis som alla MP3-spelare en hårddisk (eller ett minne) med en Mp3-funktion. Jag har haft möjligheten att testa det "häftiga" med iPod, och jag insåg direkt att jag för pengarna kunde få bättre (prestandamässigt) grejor som inte hade Apple på omslaget.

Fortfarande förstår jag inte hypen. Men det kanske inte är meningen?
Jag förstod hela applegrejen när jag hade en ipod och en ibook för några år sedan. Jag var tvungen att använda produkterna, för användarvänlighet och hur väl något fungerar är inget man kan läsa ur specifikationsblad eller prislapp.
När jag började läsa digital mediedesign så använde jag mig av Mac-datorerna under tre år för att jag kände att det är bra att inte låsa sig vid en plattform. Maskinerna har fungerat precis som de skall under de tre år jag använt dem. Men de har inte på något vis fått mig övertygad i frågan användarvänlighet, eller användarbarhet som är ett begrepp vi använder inom DMD.

Jag jobbar mer effektivt på min PC i Windows än vad jag gör på Mac och i OSX. Men så väger såklart min erfarenhet med Windows över, så jag är övertygad om att detsamma väger över åt andra hållet för en mer van Macanvändare.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Jag kan väll inte se mig som en mac-hatare om du syftar på mig biggie då jag faktist äger en kub, som dock får agera YDL testare.

Apple har helt klart innovativa ideér, dom är absolut inte dumma i huvudet, då hade dom konkat för 10 år sen, vilket dom var på väg att göra men iaf.

Jag vet inte riktigt om MBA är något riktigt revolutionerande då Sony har haft en vaio på 867 g i säkert 1 år, men nu verkar det ju lite speciellt, då datorn är bränntmärkt med ett lysande äpple.

Mina egna tankar om MBA är nog det att visst den ser bra ut, men för priset och med tanke på vad en vanlig MB väger så köper jag hellre en sådan då 35 kg packning i lumpen inte var några större problem, min morsa släpar sin 17" MBP fram och tillbaka till jobbet vareviga dag och jag ser inte henne klaga, men vi båda tränar regelbundet.

Kanske är det så att dessa lättviktsdatorer förslappar samhället? För det är ju inte direkt så som man vill ha en lätt mobil, du har den ju i en väska över axeln och inte i fickan där händerna måste fa plats ifall man blir sugen på fickpingis.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

hahah ojojoj!

"Tunna laptops kostar pengar, SSD hårddiskar kostar en förmögenhet."
NEJ! Man kan höja priset på en sådan dator just för att den är tunn, smidig och så vidare.

Allt handlar inte om SSD HHD, även om den drar mindre ström. Kolla prestanda per pris. Just därför säger jag att jag hellre köper 8st PC och vet att jag får per för pengarna. Och NEJ! Finns ingen sådan dator med SSD HDD, men vad gör det? Jag kan fortfarande lagra data på snurrande plattor till ett bättre pris.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

fisk wrote: Precis som med PC har jag alltid haft önskan att optimera prestanda mot pris. Kan jag få både design och pris (hp w2207 eller Sharkoon Rebel) så blir jag glad - men annars är prestandan viktigast för mig.
ADiS wrote: Kolla prestanda per pris.
Jag vet inte hur mycket någon av er arbetat och använt en laptop till dagligt mobilt bruk. Men det går inte att köpa en laptop efter prestanda/pris. Prestandan på en laptop ligger lika mycket i batteriet, tangentbordet, skärmen, chassit, vikten och storleken.
ADiS wrote: Just därför säger jag att jag hellre köper 8st PC och vet att jag får per för pengarna.
Här faller hela ditt argument. Macen kör med samma komponenter som vilken pc som helst, så det är lätt att läsa sig till prestandan. Apple har även ungefär samma kvalite genomgående på sortimentet gällande de punkter jag tog upp innan. Gå och köp en random pc och du har ingen aning om vad du får för kvalite för dina pengar.
fisk wrote: Jag har aldrig upplevt Mac som prestandamaskiner, utan som mycket nischade märkesdatorer. Lite som en "vanlig" T-shirt som kan ta mer betalt för att det sitter en liten broderad krokodil på bröstet. För det pris som Apple tar för sin maskin får jag en prestandamaskin om jag köper PC. Ja, den kommer inte att ha den där speciella typen av dyr hårdvara i sig - det hade jag heller aldrig fått för mig att stoppa i en dator om jag hade möjligheten att bestämma. Jag hade lagt krutet på bättre 3d-grafikstöd, eller en större hårddisk.
Så macen är inte dyr, utan har bara fel hårdvara efter dina önskemål nu?

Om det är så att du inte vill ha en supertunn laptop för att den inte tillåter snabba grafikkretsar eller stora hårddiskar förstår jag inte varför du ger väljer att ge kritik på komponentvalet när det är formfaktorn som bestämmer vad som går att sätta i.
Last edited by snigel on 2008-01-16 12:28:40, edited 3 times in total.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

snigel: De prioriterar fel saker i sina produkter för att produkterna skall tilltala mig som konsument.

Fördelen med min PC är att jag kan bygga min egen dator i minsta beståndsdel. Det kan jag med min laptop också. Visst, jag kanske missar touchpad:en och flashhårddisken - men jag får istället en maskin som motsvarar precis det jag vill ha.

I mina ögon är det en marknadsmiss och ett baksträvande tankesätt att inte tillåta kunden bestämma hur han/hon vill ha sin maskin - utan att bygga en viss typ av maskin som köps av en begränsad målgrupp som tilltalas av just den typen av produkt.

Visst kan man trycka i en bluerayspelare i en digitalkamera och kalla det för nytänkande, men frågan är hur motiverat det är.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

fisk wrote:snigel: De prioriterar fel saker i sina produkter för att produkterna skall tilltala mig som konsument.

Fördelen med min PC är att jag kan bygga min egen dator i minsta beståndsdel. Det kan jag med min laptop också. Visst, jag kanske missar touchpad:en och flashhårddisken - men jag får istället en maskin som motsvarar precis det jag vill ha.
Jag har letat efter små bärbara, med vettig grafikkrets, bra byggkvalite och pris. Upplys mig gärna, för apples laptopar har inte uppfyllt mina önskemål sen powerpc-tiden.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Okej, såhär tycker jag. För det första så är prestandan sämre än i min 1 år gamla svarta MacBook. För det andra, så är den också dyrare än min MacBook. För det tredje så hade jag hellre sett en dator som är liten istället för platt. Men, men, köp det där ni, det är inte mina pengar.

Måste dock säga att den ser rätt söt ut, men tycker ändå att det är att kasta pengarna i sjön. En vanlig MacBook är absolut inte stor och klumpig, man får mer kräm för pengarna om man köper en sån.
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

jb wrote:Okej, såhär tycker jag. För det första så är prestandan sämre än i min 1 år gamla svarta MacBook. För det andra, så är den också dyrare än min MacBook. För det tredje så hade jag hellre sett en dator som är liten istället för platt. Men, men, köp det där ni, det är inte mina pengar.

Måste dock säga att den ser rätt söt ut, men tycker ändå att det är att kasta pengarna i sjön. En vanlig MacBook är absolut inte stor och klumpig, man får mer kräm för pengarna om man köper en sån.
Låter som en bra summering.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

ADiS wrote:Och NEJ! Finns ingen sådan dator med SSD HDD, men vad gör det? Jag kan fortfarande lagra data på snurrande plattor till ett bättre pris.
Dell har samma SSD hårddisk till vissa av sina modeller, har för mig att uppgraderingen kostar i svängarna 10k. Då stämmer allt rätt bra överens egentligen.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

fisk wrote:Visst kan man trycka i en bluerayspelare i en digitalkamera och kalla det för nytänkande, men frågan är hur motiverat det är.
Man skall inte avfärda det för att det är motiverat, det föder nya idéer tror jag helt klart.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

fisk wrote:Precis som med PC har jag alltid haft önskan att optimera prestanda mot pris. Kan jag få både design och pris (hp w2207 eller Sharkoon Rebel) så blir jag glad - men annars är prestandan viktigast för mig. Jag har aldrig upplevt Mac som prestandamaskiner, utan som mycket nischade märkesdatorer.
Lång länk

Om du maxar ut den där blir det visserligen ohemult dyrt, men du kommer å andra sidan inte undan billigare om du försöker köpa en jämnbördig PC.

(Här hade jag tänkt mig att jag skulle presentera en prisjämförelse med en egenkomponerad PC med samma prestanda, men det föll desvärre på att jag efter att ha glott igenom Komplett och Datorbutiken.com inte kunde hitta ett moderkort som tog två Quad-processors.
Men om du känner för det så kan du väl ta och plocka ihop en dator som prestandamässigt är jämnbördig med Mac Pro så kan vi se vad priset landar på.

Klart att deras billiga modeller inte är prisvärda jämfört med PC. Det kan jag inte argumentera emot, men det blir återigen att jämföra äpplen med päron.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

nej lite trist tycker jag..

alldelles för stor men det värsta är ju att den bara hara 5 timmar.. finns många andra laptops som är mindre och kör närmre 10timmar..

värdelöst.. 5timmar bara en timme mer än min ibook.. värdelöst
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

Men detta är ett stort steg emot vad som komma skall. Snart kommer billigare tunnare datorer med mycket prestanda (ca 2050 då...). Tyvärr ser den så tunn ut att man lär bryta av den ifall man har den i väskan :P. En sak jag hoppas på är att t-bordet är bättre än i macbooksen för deras suger seriöst (ENLIGT MIG OBS OBS, vill inte höra massa snack om att de faktiskt gör så för jag har testat och NEJ jag gillar inte t-borden)
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

För att citera min kompis:
Det är som att sitta med ett 10 000-kronors knäckebröd
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
madr
Posts: 998
Joined: 2004-08-24 11:12:39
Contact:

Post by madr »

ADiS wrote:Allt handlar inte om SSD HHD, även om den drar mindre ström. Kolla prestanda per pris. Just därför säger jag att jag hellre köper 8st PC och vet att jag får per för pengarna. Och NEJ! Finns ingen sådan dator med SSD HDD, men vad gör det? Jag kan fortfarande lagra data på snurrande plattor till ett bättre pris.
Bättre pris ja, men inte desto mindre är och förblir hårddisken den största flaskhalsen i dina 8 burkar. CPU, Minne mm är lätt att matcha, men att inte matcha hårddisken dessutom gills inte om du vill uppnå "samma prestanda", som du först sade.
antlion: 3,2 GHz i7 | 32GB | 180GB+120GB SSD SATA III | 2TB SATA III | Dell u2410 | GF 5600ti Arch linux + Win 7
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Big_Bird wrote:Lång länk

Om du maxar ut den där blir det visserligen ohemult dyrt, men du kommer å andra sidan inte undan billigare om du försöker köpa en jämnbördig PC.

(Här hade jag tänkt mig att jag skulle presentera en prisjämförelse med en egenkomponerad PC med samma prestanda, men det föll desvärre på att jag efter att ha glott igenom Komplett och Datorbutiken.com inte kunde hitta ett moderkort som tog två Quad-processors.
Men om du känner för det så kan du väl ta och plocka ihop en dator som prestandamässigt är jämnbördig med Mac Pro så kan vi se vad priset landar på.

Klart att deras billiga modeller inte är prisvärda jämfört med PC. Det kan jag inte argumentera emot, men det blir återigen att jämföra äpplen med päron.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=325782 ?
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Ah... hittade inte det. Men okej, då rockar vi:

Med risk för att alla komponenter inte är fullvärdiga och att en del kanske till och med inte passar ihop:

MSI 5000X Speedster-S4,I5000X,Socket-771 , Dual, SATAII/IDE/SAS, E-ATX, PCI-Ex16 4595.00

2st Crucial DDR2 PC5300 1024MB CL5 ECC, FULLY BUFFERED, 240pin 1198.00

2st Intel Xeon E5335 2.0GHz 1333 Socket LGA771, 8MB, BOXED m/fläkt 6500.00

HIS Radeon HD 2600 PRO 256MB DDR2,HDCP, PCI-Express, 2xDVI/Tv-Out, Retail 619.00

Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM 725.00

Arctic Silver 5 XL Kylpasta 12 Gram 189.00

2 st NorthQ 3314BLA UFO, 92mm Fläkt, 17-27dB, Blått ljus, s. 775/754/939/940/AM2 698.00

Noctua NF-S12-800, 120mm Fläkt, 800RPM, 8 dB(A) 198.00

Samsung DVD-brännare SH-S203 SATA Black OEM 299.00

Logitech LX3 Optical Mouse USB,PS/2 245.00

Logitech Media Keyboard 600 USB 250.00

Creative SB X-Fi Elite Pro PCI,64MB,116dB SNR, I/O, 3DMIDI, EAX 3195.00

Chieftec Dragon Medium Tower Svart w/USB/Firewire (utan nätagg) 749.00

Seasonic M12 600W, 120mm Fläkt,Modulära Kablar, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin 1849.00

Microsoft Windows Vista Business Engelsk, Fullversion, DVD 3495.00
Avgifter:
Total: 24.804,00 (exklusive frakt) "This computer is built of fail"

Eventuella oegentligheter:
Jag har bytt ut box-fläktarna mot nya, det var mest för att jag inte kollade upp att processorerna var boxade med fläktar (men jag försvarar mig med att de flesta boxade fläktar jag haft nöjet att äga är rätt så sub standard medan Mac-fläktarna är rätt tysta)

Vad gäller peripherals där jag inte kunnat belägga vare sig det ena eller andra så har jag valt ett billigt alternativ, men inte det billigaste.

Det är svårt att argumentera för eller emot chassi, så samma sak gäller där. Jag skulle säga att jag många gånger skulle föredra Mac Pro's chassi framför Chieftec's men jag valde att lägga mig på en mellanprisnivå för att inte framstå som om jag ville pressa upp priset.

Det finns säkert fler, men det är vad jag kunde tänka på.

En sista notering dock... den här datorn har 0.8 GHz långsammare processorer... det var för att 2.0:orna var de enda som fanns till moderkortet.

Det här är bara en approximering, försök gärna hitta en bättre build och posta den. Men annats tar jag nog min åttahundra kronor billigare dator som jag får färdigmonterad och med ett operativsystem som jag föredrar framför Vista och är nöjd så.

Och om du vill så kan vi leka samma lek med en hundraprocentigt optimerad Mac Pro.

Ooops...176.975:-
Men det förstås, om du vill ha 32 MB minne och fyra raidade 15000rpm SAS-diskar om 300GB styck så kostar det.
Frågan är bara... kan du bygga en PC som kommer ens i närheten av det utanför serververkstan?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

RAM 32 GB (max)
Får man fråga vad man ska använda en sådan datorn till?
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Mr Einstein wrote:
RAM 32 GB (max)
Får man fråga vad man ska använda en sådan datorn till?
Server.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Verkligen ingen som förstår mig.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

ADiS wrote:Verkligen ingen som förstår mig.
Du är den jourhavande emo-datornörden!
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

ADiS wrote:Verkligen ingen som förstår mig.
Om folk inte förstår dig kanske du bör uttrycka dig lite tydligare?

För mig låter det som du enträget försöker hävda att "jag har inget behov av ny teknologi och egentligen behöver jag inte något ultraportabelt. Helst skulle jag vilja ha en stationär dator och därför är Apple dumma i huvudet som tillverkar en laptop till samma pris som jag skulle kunna köpa åtta rätt sunkiga desktops för."
Eller?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Fin build där Biggie, och det är tydligt att prisskillnaden är obetydlig. Personligen hade jag inte heller velat använda Windows Vista, som operativsystem så är XP bättre, och även så linux/BSD-derivat.

Det enda som är synd med den där maskinen är att de åtta kärnorna inte går att, på något optimerat vis använda i spelsammanhang då SMP inte används av fler än något få enstaka spel.

Nu är inte den där maskinen något skitbra exempel på vad jag skulle ha köpt som maskin härhemma, då den är mer anpassad för serversammanhang - men uppenbarligen så har Apple prispressat sina serverlösningar på ett snyggt sätt. Customize-febern finns inte där, men priset är uppenbarligen inte värt att argumentera om.

i övrigt (ang. MacBook Air): http://www.idg.se/2.1085/1.140642
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Jag tror vi bägge kan enas om att Apple saknar en utbyggbar dator i låg och mellanprissegmentet.

Jag valde Vista för att för rättvisans skull leverera bägge systemen med det senaste operativsystemet. En mer rättvisande bild hade kunnat vara om det gick att få bägge helt utan bundlad programvara.
Men jag håller med, om du kör med ett linux/BSD-derivat skulle du skrapa av 3000 på prislappen bara sådär.

Kan också hålla med om att åtta kärnor är sorgligt överdimensionerat för de flesta spel.

Men i det marknadssegmentet får du jävligt mycket kräm för pengarna helt enkelt. :)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Bananamoon
Posts: 331
Joined: 2005-04-01 11:17:17
Contact:

Post by Bananamoon »

Eftersom vi macanvändare ÄR mer intelligenta och sofistikerade människor än alla andra...

...kan vi inte bara komma överens om att ignorera alla machatares inlägg i sådana här trådar? Så kan vi få diskutera våra prylar istället för en gångs skull, istället för att återigen hamna i Mac vs PC-debatten?

:) ::) ;D 8)
Macolm: iMac 20" 2,4 Ghz - 4Gb RAM
Angus: Athlon64 3000+ s939@2,65Ghz - 1Gb - 8600GT - 250Gb - DVD-RW - 17" TFT - Vista
Darkstar: PII 400 Mhz - 384Mb - 6Gb+250Gb - nVidia 8 mb :) - SuSE 10.1
Bloggen
Post Reply