Saddam gripen...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
spyse
Posts: 646
Joined: 2002-03-08 7:56:24
Location: Västerås
Contact:

Saddam gripen...

Post by spyse »

Är det aftonbladet.se som vill få lite besökare eller är det usa som sprider ryktet eller är det kanske så att saddam lever?


http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 11,00.html
Driver http://www.deadshop.se en svensk smokeshop som säljer det mesta inom rökning, så som; pipor, papper, tändare, digitalvågar, och övriga tillbehör samt rökelser, till bra priser.
User avatar
MoNsTeR
Posts: 236
Joined: 2002-06-04 21:56:43
Contact:

Post by MoNsTeR »

MacBook Pro Unibody 2.8GHz
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

de har antagligen fått tag i dubbelgångaren..

han kanske stoppat C4 i magen och skall spränga sig själv i direktsändning eller nåt ;)
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Undra vad dom ska göra med honom,raka av hans mustacher?
We dance to all the wrong songs
Ellen
Posts: 35
Joined: 2003-12-04 16:08:49

Post by Ellen »

hohoho..spännande :D
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

dpinto wrote:Undra vad dom ska göra med honom,raka av hans mustacher?
Det stod väl i FN-resolutionen, att ett av kraven för att USA skulle få agera i IRAK, var att de skulle just raka av Saddams snorbroms? :)
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

Image

Så såg han ut när dom hittade han 8)
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

SVT pratade ju sönder presskonferensen..
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Man kan ju alltid hoppas de stämmer som de skriver :)
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Förhoppningsvis kommer världen bli lite säkare med ännu en terrorist ute ur leken...
iDon't care about your problems.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Gnuet wrote:Förhoppningsvis kommer världen bli lite säkare med ännu en terrorist ute ur leken...
Bara al qaida (stava?) och USA kvar då...
We dance to all the wrong songs
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Enligt ett DNA-test så ska det vara han. Men jag är inte säker, den snubben har säkert samma DNA som alla sina dubbelgångare så det tror jag inte så mycket på. Tror aldrig att de kan vara 100% säkra på att det är rätt snubbe.
Hellsis
Posts: 327
Joined: 2002-03-07 22:35:37
Location: Arboga
Contact:

Post by Hellsis »

Najze wrote:Enligt ett DNA-test så ska det vara han. Men jag är inte säker, den snubben har säkert samma DNA som alla sina dubbelgångare så det tror jag inte så mycket på. Tror aldrig att de kan vara 100% säkra på att det är rätt snubbe.
Det är klart att man skall vara kritisk mot vad de säger. Men är det samma DNA är det naturligtvis samma person. Vad jag vet så finns det ingenting som kan göra så att två personer har samma DNA.

Men det är som du säger, man kan aldrig vara säker som egen person, men ljuger de inte om DNA-testet är det ju saddam.

Något som jag däremot har funderat över är hur de kan ha fått tag på DNA från Saddam? Den registrerades väl knappast när han föddes heller och ingen har väl knappast kommit i närheten och kunnat ta ett DNA-prov? Det osar lite katt om det.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Now what...?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
xX
Hedersbit
Posts: 1576
Joined: 2002-03-10 15:19:53
Location: Stockholm

Post by xX »

Hellsis wrote: Något som jag däremot har funderat över är hur de kan ha fått tag på DNA från Saddam? Den registrerades väl knappast när han föddes heller och ingen har väl knappast kommit i närheten och kunnat ta ett DNA-prov? Det osar lite katt om det.
Släktingar?
Parmardil
Posts: 786
Joined: 2002-03-08 9:12:23
Location: Landskrona, ursprungligen Borås
Contact:

Post by Parmardil »

"Some days you just can't get rid of a bomb." -Batman
User avatar
spyse
Posts: 646
Joined: 2002-03-08 7:56:24
Location: Västerås
Contact:

Post by spyse »

He he skön ;D
Driver http://www.deadshop.se en svensk smokeshop som säljer det mesta inom rökning, så som; pipor, papper, tändare, digitalvågar, och övriga tillbehör samt rökelser, till bra priser.
Kid Paul
Posts: 413
Joined: 2002-10-16 8:16:36
Location: GÖTEBORG

Post by Kid Paul »

Så vitt jag minns så är det mot geneve avtalet att hänga ut krigsfångar i TV. jag minns att USA var väldigt arga när det hände besättningen på en Blackhawk UH-60 som gick ner utan för bagdag. USA blev helt tokiga men jag antar att geneve avtalet inte gäller USA som så mycket annat när det gäller krig t.ex. krigsfångars rättigheter, krigsförbryttar domstolen i Haag. ja ni vet resten.

och här snackar USA om rättvisa? tja vad kan man säga visst kul att dom tog honom men jag tvillar starkt på att det är Iraks befolkning som kommer dömma honom. om jag känner Bush rätt kommer han hänga honom över huven på sin pick-up köra honom från vita huset ända ner till Texas för att själv spänna fast honom i elektiska stolen och vrida på strömmen.
Det finns många gudar.
Men den största av dom alla är Google.
Google är den allsmäktiga och har aldrig fel.
Google ska dyrkas och bes till i tider av okunskap.
Om Google inte svarar så tillber man någon mindre Gud som t.ex IMDB
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

Kid Paul wrote:Så vitt jag minns så är det mot geneve avtalet att hänga ut krigsfångar i TV. jag minns att USA var väldigt arga när det hände besättningen på en Blackhawk UH-60 som gick ner utan för bagdag. USA blev helt tokiga men jag antar att geneve avtalet inte gäller USA som så mycket annat när det gäller krig t.ex. krigsfångars rättigheter, krigsförbryttar domstolen i Haag. ja ni vet resten.

och här snackar USA om rättvisa? tja vad kan man säga visst kul att dom tog honom men jag tvillar starkt på att det är Iraks befolkning som kommer dömma honom. om jag känner Bush rätt kommer han hänga honom över huven på sin pick-up köra honom från vita huset ända ner till Texas för att själv spänna fast honom i elektiska stolen och vrida på strömmen.
Jag förstår dina argument, men jag kan ändå tycka att det är en milsvid skillnad mellan att hänga ut vanliga soldater som inte har makt över sina egna liv öht, jämfört med en diktator som mördat och torterat så många.

Det är dessutom oerhört viktigt för irakierna att verkligen få se deras plågoande fångad, så att det inte råder några tvivel.

Haagtribunalen är ett byråkratiskt skämt, så jag hoppas att Saddam inte hamnar där. En domstol som överöses med extremt graverande bevis men som ändå behöver 5 år på sig för att fälla domar över krigsförbrytare från ex-jugoslavien ger jag inte mycket för...

Bästa vore att Saddam döms i Irak, av Irakierna själva.
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
Kid Paul
Posts: 413
Joined: 2002-10-16 8:16:36
Location: GÖTEBORG

Post by Kid Paul »

ballkula wrote:Jag förstår dina argument, men jag kan ändå tycka att det är en milsvid skillnad mellan att hänga ut vanliga soldater som inte har makt över sina egna liv öht, jämfört med en diktator som mördat och torterat så många.

Det är dessutom oerhört viktigt för irakierna att verkligen få se deras plågoande fångad, så att det inte råder några tvivel.

Haagtribunalen är ett byråkratiskt skämt, så jag hoppas att Saddam inte hamnar där. En domstol som överöses med extremt graverande bevis men som ändå behöver 5 år på sig för att fälla domar över krigsförbrytare från ex-jugoslavien ger jag inte mycket för...

Bästa vore att Saddam döms i Irak, av Irakierna själva.
Jag förstår att det är viktigt för Irakier, Träskaraber och Kurder att dom får se att han är tillfångatagen men i det skicket som dom hängde ut honom så tycker jag inte USA var mycket bättre än Saddams trotjänare.

Dessutom varför jag drog in Haag i bilden är för att USA har sagt att Haag kan ta och dra åt helvete för det finns ingen domstol i världen som ska få dömma amerikanska soldater för diverse "misstag" som dom har gjort i krig. så om en amerikans soldat skjuter ihjäl oskylidga med "flit" så ska inte något annat land få dömma honom förutom USA som säkert ger honom en trevlig vistelse och en medalj för att ha dödat "terrorister".

och själv klart tycker jag att det är Iraker, Kurder, Träskaraber och även Iranier och Kuwaitsier???. som ska döma Saddam och inte Bush.

om någon anser det stöttande att jag använder utryck som träskaraber är det för att jag inte vet om det finns något annat namn för dom stammarna som kallas träskaraber. om det finns så får ni gärna rätta mig.

Och ni ska heller inte tror att jag tycker Saddam är någon helylle kille som ni kanske tror jag tycker eftersom jag mer eller mindre försvara sättet han hängs ut på. Jag tycker Saddam är ett jävla svin som inte är ett dugg bättre än Mugabe, Pinochet, Castro, Kadafi eller Olika Amerikanska presidenter.
Det finns många gudar.
Men den största av dom alla är Google.
Google är den allsmäktiga och har aldrig fel.
Google ska dyrkas och bes till i tider av okunskap.
Om Google inte svarar så tillber man någon mindre Gud som t.ex IMDB
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Allmänt DNA-prat har jag skickat iväg hit:
http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=25717

Jag hoppas iaf att de sköter detta på bästa möjliga sätt. De har ju inte fått bonuspoäng av alla iaf.. (se bara på den senaste dagen).

Min gissning är att det kommer att bli liknande som det blev för Milosevic (stava). År och åter år av rättegångar. Jag vet inte ens om den sagan har slutat? Däremot tror jag inte att något dödsstraff skulle vara bra. Även om han förtjänar det (efter allt man hört), så skulle det inte lösa några som helst problem. Han kommer aldrig att gå som en fri man hur som helst.

Till slut är jag helt för en internationell domstol i detta fall. Inte Amerikansk, och inte Irakisk.
"Just because you are unique does not mean you are useful."
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

tkh wrote:Allmänt DNA-prat har jag skickat iväg hit:
http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=25717
Herregud vad mycket jobb..
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Det är inte saddam som är på bilderna. Det ser man om man granskar bilderna, det stämmer inte riktigt. Fast dom har varit skickliga... Pentagon har använt alla datoriska och tekniska hjälpmedel tillgängliga och dom fick det att se bra ut. Den riktige saddam är i Sudan och åker vattenskoter.

Detta är en konspirationsteori. USA ljög för hela världen om 11 september dom är bra på sånt jänkarna. Men vänta bara EU KOMMER ! Vi har järn här i sverige och är duktiga på att tillverka stål som vi säljer till Japan och får massa pengar.
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

pync wrote:
tkh wrote:Allmänt DNA-prat har jag skickat iväg hit:
http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=25717
Herregud vad mycket jobb..
För ovanlighetens skull ska jag svara på ett OT-inlägg. Du är revolutionär, jag är moderator. Du skräpar ner, jag städar upp ;)
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Det är roligt att han låg i marken, antagligen ganska länge.

Varför gör man det? Jag skulle personligen helre dö än att "gå under jorden" :P
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
Post Reply