Hjälp med DC++

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
Hlidskjalf
Posts: 81
Joined: 2004-03-24 23:10:58

Hjälp med DC++

Post by Hlidskjalf »

Är väl ganska n00b på programmet, men jag har försökt hitta hjälp förut. Provar här iaf. Det är så att jag skulle vilja dela med mig lite filer till en kompis, och då vill jag gå in i active-mode och så är den som ska ladda av mig passive, men ändå kan ingen av de som vill ladda av mig, eller jag ladda av dem?

För det är väl också så att man bara kan ladda från de som är det "motsatta"? Alltså att jag bara kan ladda från de som är active om jag själv är passive?

Vad kan detta bero på? Jag har ju naturligtvis skrivit in IP och det där, men frågan är kanske vad man ska skriva in på Port? 1080 eller nåt har jag för mig att en annan kompis sa, men jag blir så osäker, är nybörjare på det där antar jag. Men kan brandväggar hindra saker? Rätt lustigt att INGEN av mina vänner kan ladda av mig, men alla andra kan...

Antar att jag gjort någon feting-miss någonstans. :P
User avatar
MartinDJ
Posts: 15
Joined: 2004-04-14 14:33:59
Location: Västerås
Contact:

Post by MartinDJ »

User avatar
Oni
Posts: 1401
Joined: 2002-03-08 9:50:35
Location: Örebro
Contact:

Re: Hjälp med DC++

Post by Oni »

Elliott wrote:För det är väl också så att man bara kan ladda från de som är det "motsatta"? Alltså att jag bara kan ladda från de som är active om jag själv är passive?
Mjaa.. inte riktigt så det funkar, men närapå.
För att tanka filer av varandra krävs bara att _minst_ en är aktiv.
Helt enkelt för att två passiva klienter inte har någon som kan etablera kontakt. Det finns absolut inget som hindrar två aktiva klienter från att få kontakt med varandra.

Med reservationer för mindre fel i min förklaring.
Datorer behöver i framtiden inte väga mer än 1,5 ton

- Popular mechanics 1949
User avatar
Project2501
Posts: 164
Joined: 2002-11-27 8:52:55
Location: Västerås
Contact:

Post by Project2501 »

I'm a living, thinking entity who was created in the sea of information
www.getfirefox.com
Post Reply