tidig julklapp ?

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
User avatar
Netgear
Posts: 66
Joined: 2004-08-14 18:30:47

tidig julklapp ?

Post by Netgear »

Så här ligger de till, jag köpte ett nytt chassi. De ända jag behövde göra var att flytta alla delarna från gammla chassit till de nya, inga problem tänkte jag. Men när jag hade gjort de så strulade mitt nätagg självklart.
De är när jag slår på ON-knappen på nätagget de strular, för de första så går datan igång men bara i en sekund och sen slocknar datan i en sekund och sen går den igång i en sekund och så håller den på. För det andra så ska ju inte datan gå igång när man trycker på ON-knappen på nätagget, Vad kan ha hänt ? Måste jag köpa ett nytt nätagg ?

nuvarande nätagg är ett Antec Controller 550W.
User avatar
marr
Posts: 172
Joined: 2003-09-20 0:41:36
Location: Hörby

Re: tidig julklapp ?

Post by marr »

Netgear wrote:Så här ligger de till, jag köpte ett nytt chassi. De ända jag behövde göra var att flytta alla delarna från gammla chassit till de nya, inga problem tänkte jag. Men när jag hade gjort de så strulade mitt nätagg självklart.
De är när jag slår på ON-knappen på nätagget de strular, för de första så går datan igång men bara i en sekund och sen slocknar datan i en sekund och sen går den igång i en sekund och så håller den på. För det andra så ska ju inte datan gå igång när man trycker på ON-knappen på nätagget, Vad kan ha hänt ? Måste jag köpa ett nytt nätagg ?

nuvarande nätagg är ett Antec Controller 550W.
Jag tycker det verkar som du har kopplat ON knappen som sitter på chassiet fel på moderkortet... Men tja kolla över inkopplingen av dom igen..
mattlos
Posts: 905
Joined: 2004-09-17 11:32:02
Location: Knorrköping

Re: tidig julklapp ?

Post by mattlos »

Netgear wrote:De är när jag slår på ON-knappen på nätagget
Du menar "knappen" på nätagget, inte sant? Själva "strömbrytaren" på baksidan? Datorn ska inte gå igång när du trycker på knappen på nätagget, däremot ska en lampa lysa på moderkortet.
User avatar
Netgear
Posts: 66
Joined: 2004-08-14 18:30:47

Post by Netgear »

Det är när jag slår på ON-knappen på nätagget som datan får fnatt, och det ska den ju inte göra, datan ska ju starta när man trycker på ON-knappen på chassit.
User avatar
Explorer
Posts: 2285
Joined: 2004-09-19 22:33:07
Location: Vimmerby

Post by Explorer »

då har du nog kopplat fel på moderkortet
PC#1: Intel E6750, Asus P5K-E/WIFI-AP iP35, PNY 8800gts 640mb, 3x500gb sata Samsung 1x74gb WD raptor sata 1x 640gb sata Samsung 4x1gb Corsair CL4
User avatar
marr
Posts: 172
Joined: 2003-09-20 0:41:36
Location: Hörby

Re: tidig julklapp ?

Post by marr »

mattlos wrote:
Netgear wrote:De är när jag slår på ON-knappen på nätagget
Du menar "knappen" på nätagget, inte sant? Själva "strömbrytaren" på baksidan? Datorn ska inte gå igång när du trycker på knappen på nätagget, däremot ska en lampa lysa på moderkortet.
Nej jag menar knappen på chassiet.. Verkar som den har blivit fel inkopplad på moderkorts pinnsen..
User avatar
spaceman75
Posts: 245
Joined: 2004-07-04 22:55:04

Re: tidig julklapp ?

Post by spaceman75 »

marr wrote:Nej jag menar knappen på chassiet.. Verkar som den har blivit fel inkopplad på moderkorts pinnsen..
Det har inte en sådan betydelse så det skulle resultera i dessa åkommor som netgear beskriver.
det är ju i sån't fall när man kortsluter (trycker in) knappen som det skulle kunna hända något för man kopplat den fel, inte sant?
Datorhistoria:
Stationär: Abit AT8 / AMD 64 Venice / Samsung: 512Mb / Seagate 160Gb /
ATI Radeon X300se [PCIe] / NEC ND-2500A DVD / Plextor DVDR PX708A. //
Bärbar Acer 1312XC: Athlon XP-M 2000+ / 512Mb / 30Gb / DVD/CD-RW Combo / 14.1" TFT.
Post Reply