Moddade Datorer 2005

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Moddade Datorer 2005

Post by Ghlargh »

tävlningen Moddade datorer 2005 kommer att hållas på tekniska museet under lördagen och söndagen denna vecka, om 2 dagar alltså.

Jag kommer troligen vara närvarande, bilder från evenemanget kommer jag posta i denna tråd när jag kommer dit under lördagen och fram till söndagen.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Explorer
Posts: 2285
Joined: 2004-09-19 22:33:07
Location: Vimmerby

Post by Explorer »

trevligt då får man kolla den här tråden för att spana in hur lådorna ser ut
PC#1: Intel E6750, Asus P5K-E/WIFI-AP iP35, PNY 8800gts 640mb, 3x500gb sata Samsung 1x74gb WD raptor sata 1x 640gb sata Samsung 4x1gb Corsair CL4
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Vi kommer ha vår man i juryn. :)
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Tillsammans med swelockers var det ja... svenska låsförbundet?

Det är bara att vänta på bilderna.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

nem wrote:Vi kommer ha vår man i juryn. :)
Vem blir er man i juryn?
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Jag kanske tar en sväng förbi på lördag, ett hett tips om ni ska käka är att gå förbi entografiska museets "etnobar" Babajan, gymt gott käk.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
Illuwatar
Hedersbit
Posts: 2116
Joined: 2002-02-21 11:14:49
Location: Haninge
Contact:

Post by Illuwatar »

Bra att några härifrån finns där. Jag hade planerat att ge mig dit med min väskdator men det sket sig tyvärr pga jobb just denna helg (som var planerat innan detta dök upp). Ni som åker dit - ta många och bra bilder, det kommer uppskattas!
Born to mod..
Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.
Quad Core - som fyrhjulsdrift för datorer: Du kommer alltid vidare även när det tar emot...
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Jag funderade på den men kom på att jag är bortlovad. Vore skoj annars.
iDon't care about your problems.
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Ghlargh: släpa dit din server :P
Kan inget om mycket
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Bad_and_ugly wrote:Ghlargh: släpa dit din server :P
Det vore ju en aning kasst iomed att det är kylskåpsdatorn jag har anmält till tävlingen
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Ghlargh wrote:
nem wrote:Vi kommer ha vår man i juryn. :)
Vem blir er man i juryn?
Förhoppningsvis ficklampa, så som det ser ut nu.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Ändrade planer, jag kommer inte vara i stockholm, nån annan med kamera får ta sig dit.

Hämtningen blev inställd pga trötthet och dåligt väder, och jag har inte heller nån lust att ge mig ut på vägarna i morrn.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
DevilDenied
Posts: 136
Joined: 2004-04-15 18:46:23
Location: Lidköping

Post by DevilDenied »

inte lust att ge dej ut på vägarna? har du bara cykel eller? :)
hämmerli sp20. S&W K38, matchmaster 1911 .45. cz75 9mm.
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Själv har jag INGEN mod alls. Köpte ett fint chassi utan massa grejs och sen har jag inte gjort mer.

Tcyker det bara blir störande med en massa lampor och grejer som lyser.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
Kalimac
Posts: 839
Joined: 2002-06-28 19:12:22
Location: Göteborg

Post by Kalimac »

-SE- wrote:Själv har jag INGEN mod alls. Köpte ett fint chassi utan massa grejs och sen har jag inte gjort mer.


Tcyker det bara blir störande med en massa lampor och grejer som lyser.
En mod behöver väl inte betyda att man sätter dit en massa lampor som lyser? :)

Hur många datorer är anmälda till tävlingen förresten?
<scampwork> IN THE GRIM FUTURE OF COOKING, THERE IS ONLY NOODLES
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

-SE- wrote:Själv har jag INGEN mod alls. Köpte ett fint chassi utan massa grejs och sen har jag inte gjort mer.

Tcyker det bara blir störande med en massa lampor och grejer som lyser.
Den mod jag anmälde har HDD-LED, Power-LED, indikering för att kylskåpet är påslaget samt 6 vita lysdioder inne i kylen som tänds när dörren öppnas
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Tråkigt... det är liksom inte så kul sådant här om jag skall vara ärlig. Det är kul att se de cola bidragen, vissa är verkligen SJUKT bra. Såg en dator som såg ut som den nya Macen, det var en A64 med ett 6800GT, helt passivt kyld, bara en skärm som var lite tjock, duktigt coolt. Men alltså, annars sög det, typ 30 pers som satt o smålanade med sina moddar, en usel film med gamla klipp typ på väggen, techno/trance/whatever som spelades, sedan var det en skum kille som gick omrking i typ, lite tjejkläder och vita damskor, och svarta solgalsögon, hugha! Jean Piere Barda stod o serverade vin... Jag o min polare drog efter första priset hade delats ut. Detta kan nog bli en bättre tillställning, fast då måste det verkligen komma mera personer och vara fler allternativ. Sedan var ju inte folk där som hade skickat in sina datorer heller... men men. Såg en söt tjej där, fast hon var så klart någons flickvän redan, varför skulle hon annars vara där?



...


75% Verkade vara swecare eftersom alla hade keystraps som det stod Swec på. Tur man inte har ett sådant. Har en tröja som det står 64bits på annars... fast jag kanske inte är så bra reklam heh.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Hipshot wrote:Såg en söt tjej där, fast hon var så klart någons flickvän redan, varför skulle hon annars vara där?
Det är sånt här som kommer leda till människornas undergång. "Hon är söt, hon har pojkvän.Och har hon inte pojkvän vill hon ändå inte ha mig."
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Hipshot wrote:sedan var det en skum kille som gick omrking i typ, lite tjejkläder och vita damskor, och svarta solgalsögon, hugha! J
Han var moddad :)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

lillis wrote:Det är sånt här som kommer leda till människornas undergång. "Hon är söt, hon har pojkvän.Och har hon inte pojkvän vill hon ändå inte ha mig."
äntligen har du förstått sammanhanget ;)
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

lillis wrote:
Hipshot wrote:Såg en söt tjej där, fast hon var så klart någons flickvän redan, varför skulle hon annars vara där?
Det är sånt här som kommer leda till människornas undergång. "Hon är söt, hon har pojkvän.Och har hon inte pojkvän vill hon ändå inte ha mig."
Men jag är ju också upptagen :(
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Hipshot wrote:Såg en söt tjej där
Han va moddad :)
User avatar
PutteAnka
Posts: 56
Joined: 2004-08-25 9:01:39

Post by PutteAnka »

Ingen som har bilder? :P
You say illegal, I say legal's never been my scene - Mötley Crüe
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

...på den söta tjejen?
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ibis »

syntetisk wrote:
Hipshot wrote:Såg en söt tjej där
Han va moddad :)
Haha, så otroligt bra :D
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
Post Reply