"Alkohol farligare än LSD"

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Shinobi wrote:Alkohol och droger...same shit!
Som undersökningen visar är så inte fallet. Det är stora skillnader i hur olika rusmedel verkar.
Shinobi wrote:När skall vissa förstå att världen blir bättre utan sprit och droger?
Felaktig eller retorisk sats? Det handlar inte om när, prima facie är det snarare frågan om. Blir världen bättre utan sprit och droger? Vad är "bättre"?
Shinobi wrote:Alkohol ger en bara skit, du kan ha så fan mycket roligare utan det.
Har du några belägg för det här? Dessutom säger du att alkohol "bara ger skit", men också gör att man får roligt ("du kan ha [...] roligare utan")? Hur kan de två gå ihop?
Shinobi wrote:Droger är bara ett sätt för en misslyckad person att få en gladare värld.
Har du belägg för det? Vidare, är det dåligt? Varför skulle inte misslyckade personer få en "gladare värld"?
Shinobi wrote:Alkohol=bad and useless,stay away from.
Drugs=More bad and useless than alkohol,stay away from.
Belägg? Hur mäter vi vad som är "oanvändbart"?
Shinobi wrote:Några invändningar?
Suck.. Ja, ca. 70% av den civiliserade världen invänder, de gillar nämligen alkohol. Sabotera inte vår diskussion med dina åsikter.
Last edited by Dissident on 2006-08-08 17:47:51, edited 1 time in total.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

staretsen wrote:Du har inte lärt dig någonting av den här tråden, eller hur?
Tror inte han förstår något han faktiskt läser utan bara väljer vissa ord som han förstår.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Shinobi
Posts: 183
Joined: 2005-12-28 20:53:29

Post by Shinobi »

stealth wrote:Tror inte han förstår något han faktiskt läser utan bara väljer vissa ord som han förstår.
Korrekt :)

Är en sann anti Alkohol person.
-Ip 4 (2,4 Ghz)
-Geforce titanium 4200 (128 DDR)
-Pc3200 DDR (786 Mb)
-P4 mainboard.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Dissident wrote:Suck.. Ja, ca. 70% av den civiliserade världen invänder, de gillar nämligen alkohol. Sabotera inte vår diskussion med dina åsikter.
Du har ju inte riktigt förstått. Vi har faktiskt åsiktsfrihet i det här landet och oavsett vad du säger så kan du inte ta ifrån Shinobi den.
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Shinobi wrote:Alkohol och droger...same shit!
När skall vissa förstå att världen blir bättre utan sprit och droger?

Alkohol ger en bara skit, du kan ha så fan mycket roligare utan det.
Droger är bara ett sätt för en misslyckad person att få en gladare värld.

Lär er denna enkla matematiken:

Alkohol=bad and useless,stay away from.
Drugs=More bad and useless than alkohol,stay away from.

Några invändningar?
Det var det dummaste jag har hört.

edit: Måste fråga vad du tycker att en misslyckad person är. Är Steve Jobs misslyckad? Stephen King? Bill Gates? Thomas Edison? Vilken musiker som helst? Jävlar vilka misslyckade människor! Och tack för att du kallar mig misslyckad. Om du tycker om hundar så är du misslyckad, för jag tycker inte om hundar.
Last edited by jb on 2006-08-09 3:44:33, edited 2 times in total.
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Shinobi wrote:Korrekt :)

Är en sann anti Alkohol person.
Det som stör mig främst är att du försöker pracka på andra dina åsikter. De flesta skiter fullkomligt i vad du tycker om deras alkoholdrickande.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

fisk wrote:Det som stör mig främst är att du försöker pracka på andra dina åsikter. De flesta skiter fullkomligt i vad du tycker om deras alkoholdrickande.
Om han inte tycker om alkohol så ska väl ingen annan få göra det heller, det måste ju vara rättvist.
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Post by liger »

Jasså, det förvånar mig verkligen att vi har såpass många alkoholdrickande användare som dessutom försöker skydda detta gift.

Driver ni bara eller menar vissa på allvar att alkohol är ngt bra för den mänskliga kroppen?? Kanske är det bara jag som inbillar mig igen.. :P ;)
x-axeln vs y-axeln
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Vem har sagt att alkohol är bra för kroppen?
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

fruktfanatikern_bf wrote:alkoholdrickande användare
Det där var jätteroligt.
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

fruktfanatikern_bf wrote:Jasså, det förvånar mig verkligen att vi har såpass många alkoholdrickande användare som dessutom försöker skydda detta gift.

Driver ni bara eller menar vissa på allvar att alkohol är ngt bra för den mänskliga kroppen?? Kanske är det bara jag som inbillar mig igen.. :P ;)
Inte bra för kroppen, men för själen...
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

fruktfanatikern_bf wrote:Jasså, det förvånar mig verkligen att vi har såpass många alkoholdrickande användare som dessutom försöker skydda detta gift.

Driver ni bara eller menar vissa på allvar att alkohol är ngt bra för den mänskliga kroppen?? Kanske är det bara jag som inbillar mig igen.. :P ;)
Jag dricker inte alkohol, men jag är inte såpass ofuntad att jag vill påtvinga någon annan mitt ståndstagande.

Du inbillar dig att det leverne som du valt är idealet, och har därmed stenhårt präglat dig som ignorant, och rentav intolerant.

Gläd dig nu åt att själviskhet och egendogmatism är ett av de mer vanliga åkommor det mänskliga avskrädet besitter.
Aotearoa - tino rangatiratanga
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Post by liger »

* Maciato * wrote:
fruktfanatikern_bf wrote:Jasså, det förvånar mig verkligen att vi har såpass många alkoholdrickande användare som dessutom försöker skydda detta gift.

Driver ni bara eller menar vissa på allvar att alkohol är ngt bra för den mänskliga kroppen?? Kanske är det bara jag som inbillar mig igen.. :P ;)
Inte bra för kroppen, men för själen...
Hahaha, jasså..

Samtidigt påverkas ju kroppen också då man vill ge själen en liten tur på berg- och dalbanan.
x-axeln vs y-axeln
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

fruktfanatikern_bf wrote:Jasså, det förvånar mig verkligen att vi har såpass många alkoholdrickande användare som dessutom försöker skydda detta gift.

Driver ni bara eller menar vissa på allvar att alkohol är ngt bra för den mänskliga kroppen?? Kanske är det bara jag som inbillar mig igen.. :P ;)
En till här som är kristen, trevligt.
User avatar
Zezo
Posts: 2734
Joined: 2004-01-30 14:34:41
Location: Heaven

Post by Zezo »

Allting är ett gift, det är bara frågan om dosen.

Enligt statstiken är nog alcohol farligare men procentuellt?
MB4.1 / 13.3 / 2.13 / 4GB / 500GB / 9400
A8N-SLI / 4800+ / 2GB / 1TB / X1600Pro
A8N-VM / 3500+ / 2GB / 8TB / 6150
Stop the big brother state. // "Hellre en binär etta än en digital nolla."
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Pumping_iron wrote:Allting är ett gift, det är bara frågan om dosen.
Nej.

För att något skall klassas som ett gift så måste ämnet vara toxiskt (!).
Aotearoa - tino rangatiratanga
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Pumping_iron wrote:Enligt statstiken är nog alcohol farligare men procentuellt?
Vi har precis gått igenom det.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

http://expressen.se/index.jsp?a=652632

Det här var en trevlig överaskning.
Länge hävdade man att lättare droger fungerar som inkörsport till tyngre. Att man måste ta i med hårdhandskarna mot exempelvis marijuana för att marijuanarökarna annars går vidare till crack och crystal meth.
De brittiska forskarna avfärdar nu helt den tanken. Det finns ingen sådan effekt alls. Då går det betydligt värre för dem som tidigt började använda alkohol och tobak.
kanske lite smått OT, men det kändes som att den kunde tillföra debatten något.
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Allt handlar om sunt förnuft.
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Man kan dö om man överdoserar vatten(!)
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
Zezo
Posts: 2734
Joined: 2004-01-30 14:34:41
Location: Heaven

Post by Zezo »

fisk wrote:
Pumping_iron wrote:Allting är ett gift, det är bara frågan om dosen.
Nej.

För att något skall klassas som ett gift så måste ämnet vara toxiskt (!).
Menar inte gift som rent gift, om vi får i oss för mycket vatten så dör man av det (dvs toxiskt, teoretiskt iaf).
MB4.1 / 13.3 / 2.13 / 4GB / 500GB / 9400
A8N-SLI / 4800+ / 2GB / 1TB / X1600Pro
A8N-VM / 3500+ / 2GB / 8TB / 6150
Stop the big brother state. // "Hellre en binär etta än en digital nolla."
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Pumping_iron wrote:Menar inte gift som rent gift, om vi får i oss för mycket vatten så dör man av det (dvs toxiskt, teoretiskt iaf).
LD50 för LSD på möss är 46mg/kg. Jag vet inte hur det är med människor, men även om vi bara skulle tåla hälften så mycket så skulle det behövas en jävla massa LSD för att dö, så för att dö av det ska man nog vara lika dum som för att dö av att dricka vatten. Rik måste man vara också. Nej, det är inte toxiskt.
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
Mr.Burns
Posts: 87
Joined: 2002-08-12 13:17:47
Location: Västerås

Post by Mr.Burns »

Snott från susning.nu:
"Läran om gifter kallas toxikologi. Förgiftning kan dock uppstå även vid för hög dos av normalt ofarliga ämnen. Redan Paracelsus, en läkare och filosof som levde på 1500-talet visste detta (fritt översatt, finns i många versioner): Vad är inte ett gift? Allt är gift, och ingenting är utan giftighet. Enbart dosen bestämmer att något inte är ett gift."

...och från wikipedia:
"Med gift i biologisk bemärkelse menas ämnen, som genom sin kemiska natur förändrar livsvillkoren för cellerna, så att dessa helt eller delvis störs i sin funktion. Cellernas protoplasma (ett äggviteämne) kan helt eller delvis förstöras av ett gift."

Så kan vi komma överrens om att LSD och vatten inte är giftigt, ur biologisk synpunkt, men alkohol är det?
Athlon64 X2 6000+ @ 3.1GHz | MSI K9A2VM-FD | 4GB TWIN2X PC6400 | Asus HD 4350 512MB DDR2 Silent | Vista x64 |
User avatar
Stuggi
Posts: 1157
Joined: 2005-02-24 20:04:04
Location: Jakobstad, Finland

Post by Stuggi »

Jag älskar människor som anser att folk som dricker alkohol är mindre värda. ;D Istället för att erkänna för sig själva att de inte tål sprit så skall de förklara åt alla andra vilka idioter de är för att de har högre resistans. Man behöver ju inte supa sig så full att man beter sig som ett svin, det räcker gott och väl med att man blir lite smårolig...
Main: A64 3800+ Venice med AC Freezer 64 Pro | 1 Gb RAM | X850XT/2HDTV med Zalman VF700-Cu | 4x 250 Gb WD Caviar SataII
Laptop: Hp Nx6125 | Amd Turion ML-32 1,8 Ghz | 512 Mb RAM |Radeon X300 | 60 Gb
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Det käns som att den senaste länken jag postade kom i skymundan pga lillis och fisks beef. Så jag tar tillfället i akt och postar den igen.

http://expressen.se/index.jsp?a=652632
Isobel Hadley-Kamptz: Sprit värre än hasch
Alkohol är farligare än LSD. Så klatschigt kan man sammanfatta en vetenskaplig utredning till brittiska underhuset som presenterades i förra veckan.


Hon förtjärnar en kram för den här artikeln. ;)
Post Reply