Onödigaste föremålet

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Onödigaste föremålet

Post by lither »

Jag och två kompisar diskuterade på spårvagnen i dag vilka prylar som var mest onödigaste vi har, gärna med en touch av humor inblandat. Kandidater som föll bort direkt var sådana som fanns på grund av sin estetiska tilltalan; vi försökte att få med mönstrade våffeljärn.

Nåväl, den enda riktigt dugliga kandidaten är pausknappen på en kasettbandspelare. Helt värdelös, stopknappen fyller samma funktion. Vi kommer egentligen inte på så många fler som håller samma klass, kommer ni på några?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Re: Onödigaste föremålet

Post by thimp »

Erik Blomqvist wrote: Nåväl, den enda riktigt dugliga kandidaten är pausknappen på en kasettbandspelare. Helt värdelös, stopknappen fyller samma funktion. Vi kommer egentligen inte på så många fler som håller samma klass, kommer ni på några?
Njae, smidigt med pause-knapp om man spelar in blandband, trycka på en istället för två ;)

Återkommer om jag kommer på någon som är riktigt onödigt.
我思う、ゆえに我あり
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Skulle nog säga att min skinnrock är en av de onödigaste prylarna jag har. Det finns ingen riktig årstid att ha på den.. den är för varm under sommaren och för kall under vintern :P
Möjligtvis hösten ;)
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

PC:n är väl ganska onödig? ;D
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Flickor är min onödigaste ägodel. Antingen så skriker de eller så gråter de. Jag som bara ville ha lite roligt...
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
Bomber3
Posts: 77
Joined: 2006-04-29 22:21:55

Post by Bomber3 »

Mp3 spelare, finns ju inge bra musik
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Bomber3 wrote:Mp3 spelare, finns ju inge bra musik
Blir inte då musiker som är onödiga då de inte gör bra musik?
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Post by walliski »

husdjur, enda saken de gör är sover, äter, kostar och för oljud :S


Då menarjag inte typ jakthundar eller hästar som man ar nytta av...
Här var det tomt...
User avatar
pgo_jim
Posts: 78
Joined: 2006-08-14 21:35:07
Location: uppsala

Post by pgo_jim »

min onödigaste pryl var min psp jag gav 4800 för när jag köpte den på siba i vintras, köpte till 1gb minne, flera års försäkring, case hörlurar m.m och gta spelet men har inte använt de en enda gång...
Min dator
Amd athlon 64 x2 4200+
Ati x800 gto 128mb agp
600gb+ hd
1024mb ram
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

http://www.tvshop.com/main.phtml?action ... ct_id=4297

den är väl lite onödig då det borde va lättare o torka av sakerna med papper :P ?

igentligen är väl allt på den sidan onödigt ;D
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Pausknappen på en bandare är inte onödig. Som tidigare nämnst: när man spelar in saker från olika källor. Trycker man på stopp och sen record när det är dags igen får man ett *SKRCHT* varje gång. Det får man inte med pausknappen ;)

Det var svårt det här... Men jag kom på en mycket onödig sak här nu:

Handdukskrokar man hänger på en krok! Så otroligt dumt!
Först ska man sätta upp en krok, för att sedan hänga på den här tingesten, som har en krok på sig, och på den hänger man en handduk.
Visserligen kan det stå saker på den här, men det är så fult! Usch så onödigt.
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Det onödigaste jag köpt, hmm finns två kanidater faktist.

Det ena klassar jag väl inte som pryl utan mer som mat men ändå det mest onödiga jag köpt. Det var igår på Kina Li som jag köpte det för att testa, nämligen Räkchips för 10kr. Det var ju förfan bara ett par hårda bitar som såg ut som plast, och det var skitäckligt. Sämsta köp jag gjort.

Det andra mest onödiga föremål jag köpt måste väl egentligen ha vart PSOne. Min gamla PS1 funkade ju, det var bara lasern (läsaren) på cdromenheten som hade lossnat lite efter att jag tappade den i golvet (det här var många många år sen).
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Vänta här nu lite. Jag kan inte se att den ursprungliga frågan gällde saker vi köpt, utan som vi har. Jag tolkar "vi" som vi människor, och "saker vi har" som sådant som finns att få tag i.

Hur ska det vara nu? :)
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

enix wrote: Det ena klassar jag väl inte som pryl utan mer som mat men ändå det mest onödiga jag köpt. Det var igår på Kina Li som jag köpte det för att testa, nämligen Räkchips för 10kr. Det var ju förfan bara ett par hårda bitar som såg ut som plast, och det var skitäckligt. Sämsta köp jag gjort.
Kropok regerar, men du skall fritera dem först.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Big_Bird wrote:
enix wrote: Det ena klassar jag väl inte som pryl utan mer som mat men ändå det mest onödiga jag köpt. Det var igår på Kina Li som jag köpte det för att testa, nämligen Räkchips för 10kr. Det var ju förfan bara ett par hårda bitar som såg ut som plast, och det var skitäckligt. Sämsta köp jag gjort.
Kropok regerar, men du skall fritera dem först.
ah ok, haha det visste jag inte. Det stod ju ingenting vad man skulle göra ;D
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

Nerver i tänderna.
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

phastas wrote:Nerver i tänderna.
Word :)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

enix wrote:
Big_Bird wrote:
enix wrote: Det ena klassar jag väl inte som pryl utan mer som mat men ändå det mest onödiga jag köpt. Det var igår på Kina Li som jag köpte det för att testa, nämligen Räkchips för 10kr. Det var ju förfan bara ett par hårda bitar som såg ut som plast, och det var skitäckligt. Sämsta köp jag gjort.
Kropok regerar, men du skall fritera dem först.
ah ok, haha det visste jag inte. Det stod ju ingenting vad man skulle göra ;D
Det stod nog, fast på kinesiska eller nåt :) (Eller så var det bara i ond bulk för de riktiga asiatproffsen)

De skall bara friteras ganska hastigt i olja, så de sväller upp, men ta upp dem innan de får färg och låt torka på ett galler eller på hushållspapper.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Tamagotchi
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
ta_bort_mig

Post by ta_bort_mig »

Tycker att Caps lock är något mkt onödigt. Den sitter bara där och stör. Gör som Ghalrgh, plocka bort skräpet och släng upp den på ebay =D
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Caps Lock är som sagt helt onödig. På mitt tangentbord finns det också en tangent nära ESC-knappen som sätter datorn i "Suspend mode" då den vidrörs. Denna har jag inaktiverat via passande suddgummibit gömd under tangenten.

Ingen onödig sak men tvång att vara ute för att bli brun (Brun utan sol är inget alternativ då det inte håller i ett par månader. Sola i en maskin är heller inget alternativ då detta inte ger samma effekt som strålas av solen). Sedan också tvång att träna kroppen för att inte ha smätor. Plattfot är också helt onödigt då det kostar pengar för inlägg.

Annars en annan väldigt onödig sak är bilar som rostar eller använda metaller i bilar som kan rosta.

Möss med fler än tre knappar. Scroll Lock.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

486-moddare wrote:Tycker att Caps lock är något mkt onödigt. Den sitter bara där och stör. Gör som Ghalrgh, plocka bort skräpet och släng upp den på ebay =D
Jag har regfixat caps lock så att den funkar som shift ist. Mycket bekvämt.
User avatar
davi
Posts: 93
Joined: 2003-07-01 19:44:40

Post by davi »

Jag tycker fortfarande att Eject-knappen på fjärrkontrollen är väldigt onödig, då man ändå måste gå fram till vhs/dvd/cd/etc-spelaren och ta ut "innehållet".
User avatar
z0r3
Posts: 256
Joined: 2005-09-19 21:04:14

Post by z0r3 »

Caps lock e bra NÄR MAN VILL HA UPPMÄRKSAMHET och spamma :)
men japanerna har mycket högteknologiskt, onödigt för sig, bara för att dem kan :)

Kolla in: http://unix.rulez.org/~calver/pictures/ ... nventions/
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

davi wrote:Jag tycker fortfarande att Eject-knappen på fjärrkontrollen är väldigt onödig, då man ändå måste gå fram till vhs/dvd/cd/etc-spelaren och ta ut "innehållet".
apap...då måste man ju stå där framme och vänta på att innehållet kommr ut Image
KTM + Akrapovic = [love]
Post Reply