kan inte spela musikskivor i min pc!!

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
magmob
Posts: 34
Joined: 2002-03-13 6:51:06
Contact:

kan inte spela musikskivor i min pc!!

Post by magmob »

hur gör man när man vill spela sin nya skiva som man köpt för dyra pengar när man vill spela den på sin pc!!!!?????
Intel Core2Duo 2.4
XFX 8800 GTS
2 Gig 1066 DDR ram dual channel
1 Tera hd
6* 80*80 fläktar
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Detta är en hårdvarusak.

*Flyttar*
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

har du satt i audio(heter det så?)kabeln från cd-spelaren till ditt ljudkort?
kolla detta.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
magmob
Posts: 34
Joined: 2002-03-13 6:51:06
Contact:

Post by magmob »

nja! problemet är att cd inte hittar skivan!!! den är ju så dummt kopieringsskyddad så man inte kan spela den i en dator!!
Intel Core2Duo 2.4
XFX 8800 GTS
2 Gig 1066 DDR ram dual channel
1 Tera hd
6* 80*80 fläktar
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Vad jag har hört så kan man lätt ta bort kopieringsskyddet. Det ska vara en rand på skivan som man skall måla över med t.ex en spritpenna för att kunna köra skivan i burken.

Fast... Detta har jag hört så var inte så söker. Du kan ju testa det, men testa och riskera att en del inte kan spelas eller skivan blir kass.
User avatar
DJ_SEVEN_7_
Posts: 112
Joined: 2002-04-02 3:56:15
Location: Götet ! - ja utanför iaf :-)
Contact:

Skaffa en Plextor eller nyare brännare !

Post by DJ_SEVEN_7_ »

Dom funkar klanderfritt, spelar alla kopieringsskyddade skivor, d.v.s fram till att man kommer på ett nytt skydd, dock knäcker dom det med lite tid på sig, fast man kanske blir tvungen att uppdatera hårdvaran ;)

*Seven*
-----------------* Superdator *---------------------
****************************************
**** http://www.musicv2.com/artist/djseven ****
****************************************
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

En till sak som gör att man går förbi styddet vad jag har hört är att man håller in Shift tills skivan har spinnat ner då man satt i den. Detta är den jobbiga funktionen autorun som man stänger av genom att hålla inne shift.

Fast jag stänger av autorun samt att jag äger inga musikskivor med kopieringsskyddet så jag kan ej testa.
Parmardil
Posts: 786
Joined: 2002-03-08 9:12:23
Location: Landskrona, ursprungligen Borås
Contact:

Post by Parmardil »

Fluffy wrote:En till sak som gör att man går förbi styddet vad jag har hört är att man håller in Shift tills skivan har spinnat ner då man satt i den. Detta är den jobbiga funktionen autorun som man stänger av genom att hålla inne shift.

Fast jag stänger av autorun samt att jag äger inga musikskivor med kopieringsskyddet så jag kan ej testa.
jo...att hålla in shift funkar på mina sony skivor...fast konstigt nog så säger min autorun att den är avstängd...mycket underligt.
"Some days you just can't get rid of a bomb." -Batman
ErOx
Posts: 180
Joined: 2002-03-07 23:52:05

Post by ErOx »

Fluffy wrote:Vad jag har hört så kan man lätt ta bort kopieringsskyddet. Det ska vara en rand på skivan som man skall måla över med t.ex en spritpenna för att kunna köra skivan i burken.

Fast... Detta har jag hört så var inte så söker. Du kan ju testa det, men testa och riskera att en del inte kan spelas eller skivan blir kass.
Det fungerar att rita över den...Själv använde jag en svart whiteboard penna för att måla över det första spåret på skivan...Fick visseligen göra det två tre ggr, men sen fungerade det...

//ErOx
Expect The Unexpected
User avatar
RiJo
Posts: 30
Joined: 2002-07-25 6:59:30
Location: Varberg
Contact:

Post by RiJo »

Men på dom skivorna jag har så ligger det ett speciellt uppspelningsprog på skivan för att man just ska kunna köra den i datorn, men det går inte komma åt låtarna utan bara det progget...
..:: RiJo ::..
..:: Dator :: AMD Athlon XP 1700+ :: Asus A7N8X Deluxe :: Asus GeForce4 Ti4400 :: TwinMOS 510MB DDR PC3200 ::..
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Själv kommer jag att protestera mot dessa nya kopieringsskyddade skivor genom att ladda ner musiken från internet och inte köpa skivan ÖHT.
När ska dom lära sig att det är OMÖJLIGT att göra någt kopieringsskyddat?
Lägger man bara ner tillräkligt mycket energi och kunskap så kan man knäcka alla skydd
Vad det gäller ljud och bild så finns ju alltid möjligheten analog kopiering, DVS koppla ljudutgången på stereon till datorn och spela in analogt, eller spela upp DVD'n analogt till ett TV-in kort....
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Mr_Lazy
Posts: 1263
Joined: 2002-03-12 8:39:00
Contact:

Post by Mr_Lazy »

Fluffy wrote:Vad jag har hört så kan man lätt ta bort kopieringsskyddet. Det ska vara en rand på skivan som man skall måla över med t.ex en spritpenna för att kunna köra skivan i burken.
hm d e lite skojigt
vi får tydligen disskutera hur man tar bort lr kommer förbi kopieringsskydd på musik cds men inte på spel ?!?!?!?!?

En liknelse på Fluffys inlägg
Vad jag har hört så kan man lätt ta bort kopieringsskyddet genom att slå in cdkeyn 24890-890yh67-8hy-67-tg-00 till Windows 98



(OBS! Cdkeyn e en FAKE ;) )
.: AMD XP 2400+ | MSI KT-333 ARU | 1024 Mb 333 MHz| |MSI GeForce Ti4400 128Mb & Radeon 7000 64MB| 2x Viewsonic VP171B |IBM 75 GXP 30Gb | SB Audigy | Win2K :.
.: Desk :. .: Samurize:.
Play the system, learn the system, break the system
Post Reply