mörk bild

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
SubMarine
Posts: 229
Joined: 2002-03-08 12:17:44
Location: Stockholm

mörk bild

Post by SubMarine »

bilden på min skärm är väldigt mörk även fast jag har ställt in den på att köra ljusaste. Jag använde förut riva tuner för att fixa så att det blev ljust men det buggar och ibland när jag startar datorn så är det fortfarande mörkt och jag måste göra om allt i alla fall, + att ifall den för en gångs skull applicerar mina ändringar så kan jag inte spela några spel eftersom att dem åker ner i tray och inte vill därifrån.

i alla fall, finns det något bra program som man kan ställa in brightness och gamma i som typ lägger in inställningarna i registret så att man inte behöver ändra varje gång man startar datorn eller avslutar ett spel, som man behövde göra men nvidias egna färgkorrigering...

programet måste funka till 30.82 drivisarna och helst de nya 40.72
User avatar
mcrj
Posts: 1125
Joined: 2002-03-08 13:58:49
Location: Umeå
Contact:

Re: mörk bild

Post by mcrj »

SubMarine wrote:bilden på min skärm är väldigt mörk även fast jag har ställt in den på att köra ljusaste. Jag använde förut riva tuner för att fixa så att det blev ljust men det buggar och ibland när jag startar datorn så är det fortfarande mörkt och jag måste göra om allt i alla fall, + att ifall den för en gångs skull applicerar mina ändringar så kan jag inte spela några spel
http://www.entechtaiwan.com/ps.htm
Mac mini
Post Reply