Steam?

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
Hanzaq
Posts: 155
Joined: 2003-02-15 17:35:40
Location: Göteborg

Steam?

Post by Hanzaq »

jag gick in på www.counter-strike.net och tryckte på länken "download CS 1.6". Jag laddade ner den svinstora filen, den heter steam. Kan nån förklara vad detta är? Jag installerade men inget hände med mitt CS så jag avinstallerade det igen... Kan nån bara förklara lite snabbt så jag iaf fattar... Hur gör man? Tackar!
XP 2100+ Palomino, Ti4200 64 Mb, 80 GB Barracuda IV, 256 Mb PC3200 Twinmos, Sony Trinitron 200sf, DFI Pro AD77 Mobo... 3d-mark03 p=524:(
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Steam är grunden bakom en massa spel, inte bara CS. Du måste först ladda ner det, ladda ner mera från programmet, skaffa ett konto, ladda ner CS, fixa CD-key och SteamID och sen kan du köra (starta CS via Steam).
Var nånstans sprack det?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Hanzaq
Posts: 155
Joined: 2003-02-15 17:35:40
Location: Göteborg

Post by Hanzaq »

Såhär: Jag laddade ner det, installerade i vanliga programmappen. Sen skulle man välja vilken CS-mapp, där sprack det nog eftersom den la sig i fel, det fanns nån gammal CS-mapp. I den mappen kan man inte ta bort några filer, och dem försvinner inte heller när man avinstallerar Steam. Jag försökte installera igen, men då installeras bara Steam och man får inte fortsätta installationen ytterligare som man fick första gången. Steam går heller inte att stara, dubbelklickar man på ikonen så kommer timglaset upp i en sekund, sen händer inget... Lite smått irriterande. Har någon nån idé om hur jag skall göra så skulle det vara grymt bra! Tackar!
XP 2100+ Palomino, Ti4200 64 Mb, 80 GB Barracuda IV, 256 Mb PC3200 Twinmos, Sony Trinitron 200sf, DFI Pro AD77 Mobo... 3d-mark03 p=524:(
Post Reply