Datorabstinens

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Datorabstinens

Post by Bad_and_ugly »

Nå, datanördar, vad säger ni?

Har ni råkat ut för datorabstinens eller på annat sätt besvärats av datorers frånvaro ibland?

Jag vet förlorade själar till gamers som inte kan vara utan CS mer än ett dygn utan att spåra ur ;)

Jag måste erkänna att jag kan få svårt att somna utan datorns surrande och att jag har lätt för att bli rastlös/uttråkad när jag inte suttit vid en dator på över 2 dygn.

Tragiskt?

-Kanske, men datorer kan ju vara en livsstil och många vardagliga sysslor utförs på datorn och för att inte nämna det sociala kontaktnätet man har över internet..

Nå? Känns något av detta igen?


Jo, jag är en mirkk-addict med :P
Kan inget om mycket
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

vist är det så att om man har varit borta ett par dagar eller mer från datorn så kan man känna stt litet sug att komma till datorn igen :D
och sitta och chatta spela kanske tanka lite skit eller nått

lite samma sak med battlfield både 42 och vietnamn
har jag inte spelat dom på några dagar så kommer abstenensen krypandes :D

lets face it im addicted to my computer and internet ;D
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
hagstrom
Posts: 245
Joined: 2003-11-26 19:22:11
Location: Umeå

Post by hagstrom »

lord_vasagos wrote:
lite samma sak med battlfield både 42 och vietnamn
har jag inte spelat dom på några dagar så kommer abstenensen krypandes
;D
Apropå BF42 och addicted. Min son förra året, han slog ut sina fyra tänder i mitten i överkäken mot en bordskant under lek i lekrummet på skolan, blödde mkt ur munnen, han var sex år.

Fröken ringde och berättade så jag åkte dit direkt och tog hand om honom.

Frågade henne hur han akut hade reagerat.

Han hade ålat framåt på armbågarna på golvet, blödande, och ropat: Medic, Medic!

Hon såg ngt konfunderad ut när jag log...

My boy.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Det enda jag saknar när internetanslutningen är nere eller jag inte har en dator är möjligheten att använda internet som sökdatabas för information, annars går det bra i flera veckor utan dator bara man har annat att göra.
Last edited by Ghlargh on 2005-01-17 9:45:42, edited 1 time in total.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

För mig är det ungefär som Ghlargh, jag saknar internetanslutningen när den är nere eller inte har en dator. Datorn i sig kunde jag bry mig mindre om egentligen, vilket nog beror på att jag inte orkat börja meka med min blog ännu. Det enda jag gör vi datorn nu för tiden är att lyssna på musik och det kan jag göra även utan datorn så det är inget problem.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Jag lider av mirkkabstinens. 12 timmar utan att se min kära mirkk gör mig nästan tokig :]
Last edited by Gnuet on 2005-01-17 11:10:11, edited 1 time in total.
iDon't care about your problems.
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Jag sitter så mycket vid datorn ibland att min sambo hotar att lämna mig! ;(
Är CoDUO beroende...minst 3 kvällar i veckan ska det spelas! 8)
anotherusername
Posts: 1027
Joined: 2002-03-15 20:07:32

Post by anotherusername »

Jag måste erkänna att jag kan få svårt att somna utan datorns surrande
Kan inte somna om inte datorn står på. Tycker det är väldigt konstigt.
Account removal-requested!
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Jag måste erkänna att några dagar utan dator gör mig konstig...
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
root
Posts: 1150
Joined: 2002-03-07 23:22:35
Contact:

Post by root »

Gnuet wrote:Jag lider av mirkkabstinens. 12 timmar utan att se min kära mirkk gör mig nästan tokig :]
Word! Tur att man kan mirkka på mobilen i nödfall.
Pulling together is the aim of despotism and tyranny. Free men pull in all kinds of directions.
-Terry Pratchett
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Klart att man saknar sin lilla älskling ibland men inte så att jag håller på att avlida. ska jag någonstans har jag min kära lilla GBASP med mig. den täcker mitt spelbehov ganska bra då.
internet har jag iofs en ständig längtan efter. har bara ett stackars 56k hemma sm inte ens är inkopplat till min dator.
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Jag har inget behov av datorn direkt tror jag, men jag känner fan ångest ifall jag inte har möjligheten att vara uppkopplad någon gång om dagen.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
Marabou_Man
Posts: 1328
Joined: 2002-03-08 14:07:58
Location: Henån

Post by Marabou_Man »

Gnuet wrote:Jag lider av mirkkabstinens. 12 timmar utan att se min kära mirkk gör mig nästan tokig :]
I hear you brother!
(19:31:08) <Punisher> argh. satans buggigt bajs..
(19:31:41) <Marabou_Man> :(
(19:33:18) <Punisher> *svär*
User avatar
Invoker
Posts: 767
Joined: 2004-09-06 19:13:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Invoker »

eruku wrote:Jag har inget behov av datorn direkt tror jag, men jag känner fan ångest ifall jag inte har möjligheten att vara uppkopplad någon gång om dagen.
Samma här.

Innan jag bytte till ADSL så hade jag 56K och innan jag kunde få ADSL där jag bor så var det cirka 1 år utan internet. Var ju sådär spännande :)
AMD Athlon XP 3000+ | 2xSeagate Barracuda | HIS Excalibur X800 Pro 256 Mb ICE-Q II | ND-2500A | Corsair 2x512
”Jag använder sunt förnuft när jag slår på "köra som en idiot"-läge.” - borz
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

på mellanstadiet byggde jag upp ett liv här i päjset, och det ligger för nära hjärtat på mig för att jag ska kunna vara utan det alls länge.
dock får jag inte nån nämnvärd abstinens om jag gör massa saker, men som när strömmen var borta och jag bara gick runt i mörkret saknade jag inte nått mer än datorn. den är så duktig på att äta upp all dötid!
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

[20:08:44] <lillis> http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=38902
[20:08:45] <lillis> Ahahahahaha
[20:08:54] <lillis> Läs hagströms svar.
[20:08:56] <lillis> "My boy"
[20:08:58] <lillis> Fyfan vad underbart.
Guest

Post by Guest »

Hmm förut kunde jag nog sakna datorn och visst kanske jag gör det ibland. men nu känns det bara som att jag sitter här i brist på annat och för att snacka med tösen som bor mången mil häifrån. Men hittar jag något bättre att göra så gör jag hellre det.
Men mkt trevligt folk på nätet jag inte vill bli av med. Älskar er alla på #trivsel @ arcnet ;)
User avatar
smorgar
Posts: 2091
Joined: 2002-06-10 22:21:38
Location: Göteborg
Contact:

Post by smorgar »

klart man känner ett sug efter mirkken om man inte varit där på ett tag... känns lite tomt utan datorn måste jag säga. när min elaka isp bråkar och mitt it går ner så förklarar jag för mamma att det är som att hugga av sig ett ben.

kan nog inte säga att jag får riktig abstinens direkt men man saknar ju myset på mirkken.
Sonny: What the hell is this?
Clemenza: It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes.
E8200 @ 3,8GHz 1,42V | Gigabyte EP35 DS4 | OCZ Reaper 4-4-4-15 @ 2,2V | XFX Radeon 4890 Black 1GB
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

smorgar wrote:klart man känner ett sug efter mirkken om man inte varit där på ett tag... känns lite tomt utan datorn måste jag säga. när min elaka isp bråkar och mitt it går ner så förklarar jag för mamma att det är som att hugga av sig ett ben.

kan nog inte säga att jag får riktig abstinens direkt men man saknar ju myset på mirkken.
Du menar att du inte riktigt skulle lida av att få ett ben avhugget, men det är mysigt att ha två?
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Jodå klart att man känner suget att sätta sig och knappra efter ett par dagar. Men om jag skulle bli tvungen att leva utan en dator resten av livet skulle jag nog klara det. Man är beroende av mycket pga att man kan.
We dance to all the wrong songs
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

det jobbigaste är egentligen att ha en dator som har internetanslutning, men den har gått ner tillfälligt, för så fort man sätter sig vid en sån dator så är man inställd på att kunna använda internet.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Hein
Posts: 1291
Joined: 2002-03-09 19:38:38
Location: Norrland
Contact:

Post by Hein »

mirkka bör man, annars dör man...
En dator utan internetanslutning kan man inte göra så mycket med (iallafall för mig)

mirkkabstinens har man!
Min onlinetimer på mirkken just nu är 12292:28:32 :/
. .. ... .... ..... ...... ....... ....... ..........
User avatar
smorgar
Posts: 2091
Joined: 2002-06-10 22:21:38
Location: Göteborg
Contact:

Post by smorgar »

Ghlargh wrote:
smorgar wrote:klart man känner ett sug efter mirkken om man inte varit där på ett tag... känns lite tomt utan datorn måste jag säga. när min elaka isp bråkar och mitt it går ner så förklarar jag för mamma att det är som att hugga av sig ett ben.

kan nog inte säga att jag får riktig abstinens direkt men man saknar ju myset på mirkken.
Du menar att du inte riktigt skulle lida av att få ett ben avhugget, men det är mysigt att ha två?
ungefär ;D
Sonny: What the hell is this?
Clemenza: It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes.
E8200 @ 3,8GHz 1,42V | Gigabyte EP35 DS4 | OCZ Reaper 4-4-4-15 @ 2,2V | XFX Radeon 4890 Black 1GB
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Verkar mer som att det inte är datorn i sig som skapar abstinensen, utan snarare tillgången till internet och dess tjänster.

Jag skulle sakna datorn mycket som multimediamaskin och lite spelande som det blivit på senare tid.. Bortsett från mirkken, den är svårast ;D
Kan inget om mycket
User avatar
hagstrom
Posts: 245
Joined: 2003-11-26 19:22:11
Location: Umeå

Post by hagstrom »

lillis wrote:[20:08:44] <lillis> http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=38902
[20:08:45] <lillis> Ahahahahaha
[20:08:54] <lillis> Läs hagströms svar.
[20:08:56] <lillis> "My boy"
[20:08:58] <lillis> Fyfan vad underbart.
Jodu lillis...

det är bättre än så. Jag är alldeles övertygad om att min pojk Birk skrek Medic, Medic med glimten i ögat vid skadetillfället.

När vi var in till akuttandläkarn och han låg i stolen tiittade han mig i ögonen med ett snett glatt leende, och berättade..
ja just det som fröken hade berättat för mig.
Så skrattade han.
Post Reply