Testpiloter för e-böcker...

Diskussioner om musikspelare inkl. tillbehör, mobiltelefoner och handdatorer.
Post Reply
Dand
Posts: 52
Joined: 2005-04-24 17:23:56
Location: Småland/Stockholm

Testpiloter för e-böcker...

Post by Dand »

Hej!

Har just registrerat mig här och är en utpräglad dator-amatör. Först var avsikten att jag skulle ställa ett par tekniska frågor angående installation av en ny HD... Men det verkar lösa sig nu ... den håller just på å formaterar sig. Så då tänkte jag att jag kanske kunde be om en annan tjänst.

Jag och en kompis har ett litet miniförlag som ger ut gratis e-böcker som folk kan ladda hem från nätet. Det gör de från en enkel hemsida. Syftet är blan annat att ge okända författare en möjlighet att nå en publik. Och det har funkat ganska bra. De populäraste böckerna har laddats ner av tusentals läshungriga och förhoppningsvis lästs av några...

Problemet är bara att vi som knepat och knåpat med sidan bara har tillgång till gamla Psion-datorer. Så faktum är att vi inte vet hur böckerna funkar på modernare och finare datorer. Så då tänkte jag att någon av er på forumet kanske e sugen på att läsa en gratis bok och ge oss lite feedback på hur de funkar i era datorer...

Böckerna finns på www.blakatt.com

Tack!
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Varför inte kontakta någon kedja som säljer handdatorer? De kanske kan vara intresserade att testa samt göra reklam för er, jag menar det är ju ändå ett extra argument för att sälja datorerna.

HandIT tycker jag är relativt seriösa.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
Dand
Posts: 52
Joined: 2005-04-24 17:23:56
Location: Småland/Stockholm

Tanken är god!

Post by Dand »

Vi äro hiskeligen lata individer.
Dock...
Förslaget överväges nogsamt.

TACK
User avatar
eskil
Posts: 863
Joined: 2005-02-06 19:40:11
Location: Nyköping

Post by eskil »

Har ja förstått att de där böckerna är till handdatorer med windows handdatoroperativsystem(eller vad det heter) ?
Jag sitter inne med en Motorola A925 med operativsystemet UIQ så jag undrar om ni kan/har utvecklat böckerna för UIQ ?

Med Vänliga Hälsningar
Elias
|Mobil| Eten M500 @ 400Mhz 192MB ram Windows mobile 2003
|Dator| Athlon64 3000+ s939 6600GT Arctic cooling T2 | 1x AC Silencer 64 Ultra TC | 5x Arctic Fan 3 TC
|Äger| En lödkolv lite sladd och en bunt lysdioder
Dand
Posts: 52
Joined: 2005-04-24 17:23:56
Location: Småland/Stockholm

Post by Dand »

Ja... Det var just det vi undrade också. Själva har vi allstå kört pdb-dokument på Psion.

Det stämmer att LIT-formatet är Bill's påfund och alltså avsett att användas i Microsofts system. Däremot är ju PDF mer plattformsoberoende. Det finns PDF-läsare till för flera olika OS... PDB har även det läsare för olika miljöer. Men om jag fattat saken rätt är formatet ursprungligen avsett för Palm.

Vilka e-bokläsare som funkar i din dator och om våra e-böcker är läsbara i den miljön vet vi inte... Det är det vi med våra begränsade resurser inte kan testa själva. Vi har bara våra gamla Psion att leka med...

Dand.
Post Reply