Quake 4-film

Vårt gamla nyhetsforum. Nyheter ska postas på framsidan istället, men för det behövs ett konto. Vill du skriva hos oss, hör av dig till Fredrik Ågren.
Locked
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Quake 4-film

Post by Jonas Axman »

Från spelmässan E3 så har det nu kommit en högupplöst film från spelet Quake 4, de flesta borde känna till denna klassiska spelserie. Filmen är två minuter lång drygt och körs i en ovanligt hög upplösning, 1280*720.

3D Gamers har flera olika alternativ för hur man kan ladda ned filen. Till 3D Gamers.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Lagom upplösning, men varför jäkla WMV-formatet?

(Köar via bittorrent)
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

Hmm, den fungerar mindre bra på min burk. Har testat 3 olika uppspelningsprogram. Äsch.
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Phobic wrote:Hmm, den fungerar mindre bra på min burk. Har testat 3 olika uppspelningsprogram. Äsch.
Samma här. Skyller på att kvaliten är för hög. :)
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Antagligen för att det är HDTV, därför den höga upplösningen, eller? ( Har för mig att upplösningen ligger där någonstans)

För övrigt så har jag sett filmen och ja personligen tycker inte att det verkar speciellt inponerane.
We dance to all the wrong songs
User avatar
phade
Posts: 481
Joined: 2005-01-24 18:53:00
Location: Södermalm - Stockholm
Contact:

Post by phade »

Verkar ganska baggit, det är ju nästan inga filmer från själva spelet. Göra snygga filmer är ju ingen konst, att få till ett snyggt spel däremot...
ATHLON 2400@3800+|ASUS A8N-SLI DELUXE|ATI RADEON X850XT|2x512 KINGSTON PC3200@200MHz|MAXTOR 6B200M0 200GB|SEAGATE BARRACUDA 400GB

"What we experience, is not nature itself but nature according to our method of questioning." - Werner Heisenberg
User avatar
Zezo
Posts: 2734
Joined: 2004-01-30 14:34:41
Location: Heaven

Post by Zezo »

Laddade ner den största varianten, måste säga att den inte alls var ngn höjdare att se på iaf.

Behöver inte va HDTV kvalitet eller vad det nu är, för att den har stor upplösning men den gick mindre bra o spela upp iaf :(, tyckte mitt 9800XT skulle klara av filmen :D

Sen är det väl alltid så att "filmen" till ett spel brukar vara ngt omgjord*, tror inte alls spelet kommer se så "bra" ut.
MB4.1 / 13.3 / 2.13 / 4GB / 500GB / 9400
A8N-SLI / 4800+ / 2GB / 1TB / X1600Pro
A8N-VM / 3500+ / 2GB / 8TB / 6150
Stop the big brother state. // "Hellre en binär etta än en digital nolla."
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Pumping_iron wrote:Sen är det väl alltid så att "filmen" till ett spel brukar vara ngt omgjord*, tror inte alls spelet kommer se så "bra" ut.
Precis som med trailers till filmer. ;)
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Det behövs en ganska rejält snabb dator för att spela upp HD-material. Min dator verkade inte klara biffen särskilt bra direkt. :)
Life's a joke, yuk it up.
Diemon

Post by Diemon »

Gick bra att spela upp om man laddade ner den först, inte försökte buffra alltså.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

TinyTeeth wrote:Det behövs en ganska rejält snabb dator för att spela upp HD-material. Min dator verkade inte klara biffen särskilt bra direkt. :)
Prestanda?
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
Zezo
Posts: 2734
Joined: 2004-01-30 14:34:41
Location: Heaven

Post by Zezo »

Diemon wrote:Gick bra att spela upp om man laddade ner den först, inte försökte buffra alltså.
Vad har du för dator :?, upplevde uppspelning på min dator som den gick i omkring 20-30 fsp.
MB4.1 / 13.3 / 2.13 / 4GB / 500GB / 9400
A8N-SLI / 4800+ / 2GB / 1TB / X1600Pro
A8N-VM / 3500+ / 2GB / 8TB / 6150
Stop the big brother state. // "Hellre en binär etta än en digital nolla."
Diemon

Post by Diemon »

Har en A64 @ 2.4GHz, med GT6600, så det är inga jätte extrema grejer. :)
Diemon

Post by Diemon »

Fast processoranvändningen gick upp i 70% såg jag nu, så har man athlon XP kan det nog bli trögt.
User avatar
DJ_SEVEN_7_
Posts: 112
Joined: 2002-04-02 3:56:15
Location: Götet ! - ja utanför iaf :-)
Contact:

Besvikelse!!!!

Post by DJ_SEVEN_7_ »

******
*****
****

Jaha nu har dom bestämt sig för dom skall förstöra Quake också, dessutom på en kryssbox!!!!, Quake skall liras på Pc och inget annt, dessutom tyckte jag att det påminde väldigt mycket om doom i multiplayer, inget nytt under luppen alltså.

Sedan att det hackade så förbannat är ju inget som direkt imponerar.

Och det har inget med burken att göra, har allt som går att få vad det gäller video och audio codecs.

Nej det jag gillar med quake i synnerhet i 3'an är dom öppna ytorna , och går dom tillbaka till några mörka hålor och källarvrår i 4'an så blir jag ledsen.

Sedan återstår det och se om det överhuvdtaget släpps till pc, det kan ju vara någon som kan kopiera det . . . Och det gör dom inte till kryssboxen då eller, den mest kopierade och modifierade konsoll som existerar idag.

xbox 360 - biter sig själv i svansen

Nej då blir det UT 2056 som gäller härnäst, för nåt dyker ju upp, helt klart

I nuläget väntar jag bara på BF2, sen skall det slaktas *lol*
-----------------* Superdator *---------------------
****************************************
**** http://www.musicv2.com/artist/djseven ****
****************************************
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Re: Besvikelse!!!!

Post by staretsen »

DJ_SEVEN_7_ wrote:Sedan att det hackade så förbannat är ju inget som direkt imponerar.

Och det har inget med burken att göra, har allt som går att få vad det gäller video och audio codecs.
Du är säker på att det har med spelet att göra och inte filmen? Sheesh.

Och det kan visst ha att göra med din dator, att spela upp high definition-video är mycket krävande för datorn.

http://www.microsoft.com/windows/window ... ingPC.aspx
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Re: Besvikelse!!!!

Post by egar »

DJ_SEVEN_7_ wrote:******
*****
****

Jaha nu har dom bestämt sig för dom skall förstöra Quake också, dessutom på en kryssbox!!!!, Quake skall liras på Pc och inget annt, dessutom tyckte jag att det påminde väldigt mycket om doom i multiplayer, inget nytt under luppen alltså.

Sedan att det hackade så förbannat är ju inget som direkt imponerar.

Och det har inget med burken att göra, har allt som går att få vad det gäller video och audio codecs.

Nej det jag gillar med quake i synnerhet i 3'an är dom öppna ytorna , och går dom tillbaka till några mörka hålor och källarvrår i 4'an så blir jag ledsen.

Sedan återstår det och se om det överhuvdtaget släpps till pc, det kan ju vara någon som kan kopiera det . . . Och det gör dom inte till kryssboxen då eller, den mest kopierade och modifierade konsoll som existerar idag.

xbox 360 - biter sig själv i svansen

Nej då blir det UT 2056 som gäller härnäst, för nåt dyker ju upp, helt klart

I nuläget väntar jag bara på BF2, sen skall det slaktas *lol*
Varför så arg hela tiden? För lite sex?

Har du missat att XBOX360:n har tre USB-kontakter? Det kommer säkerligen gå att koppla tangentbord och mus till den utan problem, och då kan folk lira på det viset om de vill. Själv kommer jag att lira med de superfina trådlösa handkontrollerna.

Det ligger helt enkelt mer pengar på konsollmarknaden just nu, live with it.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Nästa generations unrealmotor hamnar väl förvisso först i Epic's Gears of War till Xbox360 vad jag minns.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Pumping_iron wrote:
Diemon wrote:Gick bra att spela upp om man laddade ner den först, inte försökte buffra alltså.
Vad har du för dator :?, upplevde uppspelning på min dator som den gick i omkring 20-30 fsp.
Sättet den är klippt på underlättar ju inte direkt bedömningen av hur bra uppspelningen flyter... men jag provade att spela upp den på en Pentium 4 2.5GHz med Radeon 9550 kort och det funkade ok.


edit: kollade också processoranvändning, som lägst var den nere på 63% vad jag såg och låg för det mesta på en 80-95% och emellanåt gick den upp i 100%. Så microsofts rekomendation på P4 2.4GHz eller bättre för 720p material verkar ganska rimligt...
Locked