HJÄLP nybörjaren här!

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
data_nooben
Posts: 4
Joined: 2005-05-28 19:25:23

HJÄLP nybörjaren här!

Post by data_nooben »

Hej alla! Jag är ny här och det här blir mitt första inlägg angående min dvd-spelare som inte spelar upp brända formater. Det är egentligen det det handlar om. Det är en vanlig dvd-spelare dock ganska dyr men varför tror ni eller vad kan jag göra för att den ska spela upp brända formater!


Här ser ni min dvd-spelare och dess egenskaper!

http://www.videohelp.com/dvdplayers.php ... me&hits=25

Det är en Samsung DVD/M205!

Tack på förhand!
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Välkommen, inte för att vara otrevlig men du har lagt tråden i fel forum så jag flyttar den till rätt.
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

Gäller det bara brända filmer eller skivor med MP3 på också? Har det fungerat tidigare?

Jag gissar på att det antingen handlar om att de skivor du bränner på inte gillas av spelaren (Testa med de märken som rekommenderas i listan), eller att du gör något fel när du bränner skivorna (Om det gäller film då).
» the empire never ended
data_nooben
Posts: 4
Joined: 2005-05-28 19:25:23

Post by data_nooben »

det är så att det endast gäller film och jag bränner precis så som min kompis sa att jag skulle kunna göra om en avi.film till bin och sedan bränna som image på nero, jag har dessutom testat med att bränna det som vcd men samma resultat där. Samma brända filmer funkade på min kompis dvd-spelare iaf så jag tror att det kan vara ngt med dvd-spelaren.

Hur låter det då?
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

Det kan som sagt vara märket på skivorna, eller har din kompis en spelare av samma modell?
» the empire never ended
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Konvertera videofilen med "WinAVI Video Converter" till DVD format. När du har konverterat videofilen så är den uppdelad i flera filer. Sedan öppnar du Nero där du går in på DVD fliken>Foto och Video>Bränn DVD-videofiler.
När du har tryckt på den sistnämda länken finns det två mappar där du ska sätta in filerna. All filer sätter du in i Video_TS mappen och sedan bränner trycker du för att bränna. Lycka till!
Post Reply