Göra ett eget theme till fluxbox?

Avdelningen för programmering, nätverk samt alternativa OS.
Post Reply
User avatar
zerax
Posts: 1160
Joined: 2002-03-07 23:03:25
Location: Göteborg
Contact:

Göra ett eget theme till fluxbox?

Post by zerax »

Nu är det så att jag vill och funderar väldigt starkt på att göra ett eget theme till fluxbox.
Men som med mycket vet jag inte hur. Finns det någon howto eller dyligt över hur dom har byggt upp det hela? och hur man ändrar lnappar och sånt med mera.
Posta gärna url:s.
Jag har kollat på fluxbox hemsida men hittar inget direkt där.. :(

// Zerax
Antingen eller. Något av dom
Foto!
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Jag har ingen aning om hur man gör men säg gärna till när det är klart, mitt ser verkligen kass ut nu (använder medföljande rancor, lätt moddat) 8)
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
straver
Posts: 485
Joined: 2002-03-09 13:51:28
Location: Malmö
Contact:

Post by straver »

Annars kan du ju ta ett färdigt tema och ändra på det och se vad som händer.
Quizor
Posts: 95
Joined: 2002-03-08 14:35:04
Contact:

Post by Quizor »

man fluxbox <-- där står allt du behöver veta, modda sedan ett befintligt tema. Det kan nog vara bra att ta hjälp av gimp för att få fram de färger du vill ha.
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

"lnappar"?

Personligen tycker jag att Fluxbox sk. styles är väldigt enkla att förstå sig på, testa att ändra de flesta värden i en befintlig style och se vad som händer.

Jag hittade en underbar bild på animelegacy.net jag byggde en style efter, skall se om jag kan lägga upp den på Freshmeat senare.
» the empire never ended
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

whiz wrote:"lnappar"?

Personligen tycker jag att Fluxbox sk. styles är väldigt enkla att förstå sig på, testa att ändra de flesta värden i en befintlig style och se vad som händer.

Jag hittade en underbar bild på animelegacy.net jag byggde en style efter, skall se om jag kan lägga upp den på Freshmeat senare.
knappar kanske? l och k sitter bredvid varandra.
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

Ah, där gick det upp ett ljus. :)
» the empire never ended
User avatar
zerax
Posts: 1160
Joined: 2002-03-07 23:03:25
Location: Göteborg
Contact:

Post by zerax »

fredrik wrote:
whiz wrote:"lnappar"?

Personligen tycker jag att Fluxbox sk. styles är väldigt enkla att förstå sig på, testa att ändra de flesta värden i en befintlig style och se vad som händer.

Jag hittade en underbar bild på animelegacy.net jag byggde en style efter, skall se om jag kan lägga upp den på Freshmeat senare.
knappar kanske? l och k sitter bredvid varandra.
Heheh.. tackar.. skyller på att det slinker förbi ett och annat stavfel.. men knappar skall det vara.. :D
Antingen eller. Något av dom
Foto!
Guest

Post by Guest »

http://fx.linux.se/~alcatraz/laptop/lapshot02.jpg Mitt fluxbox på en bärbar 166 med 32 ram :p har endast pillat egen bakgrund. Anävnder annars style'n "Operation/Operations"
User avatar
RiJo
Posts: 30
Joined: 2002-07-25 6:59:30
Location: Varberg
Contact:

Post by RiJo »

Jag undrar bara hur jag bytar theme till FluxBox? För dom themes:en som man kan ladda ner på http://fluxbox.sourceforge.net/themes.php går inte köra genom varken packningsprog lr 'tar -xzvf /bla/bla/*.tar.tar' (filändelse *.tar.tar?, kan det vara det som är felet?)

Jag kan juh passa på att fråga om det är ngn som vet hur man får menyerna och terminalen (xterm t.ex) transperenta? Så man ser bakgrundsbilden igenom?
..:: RiJo ::..
..:: Dator :: AMD Athlon XP 1700+ :: Asus A7N8X Deluxe :: Asus GeForce4 Ti4400 :: TwinMOS 510MB DDR PC3200 ::..
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

[raJoO] wrote:Jag undrar bara hur jag bytar theme till FluxBox? För dom themes:en som man kan ladda ner på http://fluxbox.sourceforge.net/themes.php går inte köra genom varken packningsprog lr 'tar -xzvf /bla/bla/*.tar.tar' (filändelse *.tar.tar?, kan det vara det som är felet?)

Jag kan juh passa på att fråga om det är ngn som vet hur man får menyerna och terminalen (xterm t.ex) transperenta? Så man ser bakgrundsbilden igenom?
Filerna ska gå att packa upp? Lägg dom sen i /usr/local/share/fluxbox/themes/ eller om det var styles/.
Menyerna tror jag inte du kan få transparenta och xterm vet jag inte heller. Jag kör aterm och den går att starta den transparent med lite parametrar. Kör en "man xterm" och kolla.

(bumpning)
User avatar
RiJo
Posts: 30
Joined: 2002-07-25 6:59:30
Location: Varberg
Contact:

Post by RiJo »

fredrik wrote:
[raJoO] wrote:Jag undrar bara hur jag bytar theme till FluxBox? För dom themes:en som man kan ladda ner på http://fluxbox.sourceforge.net/themes.php går inte köra genom varken packningsprog lr 'tar -xzvf /bla/bla/*.tar.tar' (filändelse *.tar.tar?, kan det vara det som är felet?)

Jag kan juh passa på att fråga om det är ngn som vet hur man får menyerna och terminalen (xterm t.ex) transperenta? Så man ser bakgrundsbilden igenom?
Filerna ska gå att packa upp? Lägg dom sen i /usr/local/share/fluxbox/themes/ eller om det var styles/.
Menyerna tror jag inte du kan få transparenta och xterm vet jag inte heller. Jag kör aterm och den går att starta den transparent med lite parametrar. Kör en "man xterm" och kolla.

(bumpning)
Men när jag kör 'tar /bla/bla/*.tar.tar' så får jag felmeddelanden.. Ska kolla upp vad det står för felmeddelande. Men vet du ngn annan terminal mer än aterm som man kan byta till transperent bkg?:D
..:: RiJo ::..
..:: Dator :: AMD Athlon XP 1700+ :: Asus A7N8X Deluxe :: Asus GeForce4 Ti4400 :: TwinMOS 510MB DDR PC3200 ::..
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

[raJoO] wrote:Men när jag kör 'tar /bla/bla/*.tar.tar' så får jag felmeddelanden.. Ska kolla upp vad det står för felmeddelande. Men vet du ngn annan terminal mer än aterm som man kan byta till transperent bkg? Menyerna då? Det går, jag har en bild på det.. :D
Eterm kan det också vet jag. Dom menyerna är ju inte transparenta, bara i samma färg som bakgrunden.
Läs reglerna och skapa en ny tråd om det fortfarande är något du undrar över. Denna tråd kommer att bli låst på grund av bumpning.
User avatar
RiJo
Posts: 30
Joined: 2002-07-25 6:59:30
Location: Varberg
Contact:

Post by RiJo »

fredrik wrote:
[raJoO] wrote:Men när jag kör 'tar /bla/bla/*.tar.tar' så får jag felmeddelanden.. Ska kolla upp vad det står för felmeddelande. Men vet du ngn annan terminal mer än aterm som man kan byta till transperent bkg? Menyerna då? Det går, jag har en bild på det.. :D
Eterm kan det också vet jag. Dom menyerna är ju inte transparenta, bara i samma färg som bakgrunden.
Läs reglerna och skapa en ny tråd om det fortfarande är något du undrar över. Denna tråd kommer att bli låst på grund av bumpning.
Det har löst sig nu.. Jag har laddat ner themes på ett annat ställe :D
BTW: Tack för hjälpen!!
..:: RiJo ::..
..:: Dator :: AMD Athlon XP 1700+ :: Asus A7N8X Deluxe :: Asus GeForce4 Ti4400 :: TwinMOS 510MB DDR PC3200 ::..
Post Reply