XP: ALLA kataloger plötsligt skrivskyddade?

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
stormfrog
Posts: 93
Joined: 2004-01-19 4:44:30

XP: ALLA kataloger plötsligt skrivskyddade?

Post by stormfrog »

Häpp, jag har ett helt sprängt konstigt problem:

Alla kataloger på min XP installation är plötsligt skrivskyddade. Kopplar jag in en usb-disk så är det oxå skrivskyddad. Filer är inte skrivskyddade, men exakt alla kataloger är det. Om man väljer att ta bort skrivskyddet från en katalog så verkar det funger, men om man tittar på egentskaper igen så är skrivskyddet fortfarande där.

Som administratör kan kan ta bort kataloger osv fast de är skrivskyddade, men man kan fortfarande inte ändra så att de inte är skrivskyddade. Det gör att dölja / visa katalogerna normalt - så det går alltså att ändra vissa atribut på katalogers egenskaper.

Eftersom det går att ta bort kataloger så handlar det ju inte heller om att partitionen är skrivskyddad för det skulle det inte gå alls.

Jag får hela tiden fel med problem program som inte kan ändra i sina egna kataloger. Jag har sökt på nätet efter en lösning men jag hittar verkligen ingenting dokumenterat. Problemet framkom i samband med att jag återställde systemet med Norton Ghost.

Någon som har någon idé om vad som är galet? Jag vore ordentligt tacksam för hjälp!
Brand: VAX 11/780 <> Casing: yes <> CPU: KA780, 78032(200ns) <> GFX: no <> Memory: yes(512M) 8KB on chip cache
User avatar
Hunter
Posts: 835
Joined: 2006-05-01 13:04:19
Location: Västervik

Post by Hunter »

Dom brukar vara skrivskyddade, det är även mina, så jag tror inte det är något fel över huvud taget
AMD Vishera FX-8350@4.5GHz - Asus Crosshair V Formula-Z (AM3+) - Sapphire R9 290 4GB - 8GB G.Skill TridentX 2400MHz - Samsung 500GB - Samsung 1TB - Western Digital 1TB - Asus Xonar Essence STX - Bitfenix Ghost - BenQ XL2410T
Post Reply