Modningsfundering...

Avdelningen för dig som skall överklocka eller kyla din dator.
Post Reply
User avatar
nakino
Posts: 39
Joined: 2002-03-08 11:01:35

Modningsfundering...

Post by nakino »

Jag sitter på en "viewpoint" 17" vanlig gråbeige skärm som jag har funderat på att lacka om.

Det är bara det att jag undrar om det är nånting man ska tänka på när det gäller själva isärtagandet av skärmen??

Det är ju en ganska kostsam del så jag har ju inte tänkt sabba den helst.

Helst skulle jag ju i och för sig köpa en svart 19" av nått slag men jag har för mej att dom inte är direkt billiga.

Tacksam för alla tips jag kan få.
Chieftech BX-03 Black/ABit NF7/AMD Barton +3000 XP/Twinmos 512 DDR/2St Maxtor 120Gb/Nec ND1300 A/Artic Cooling Super Silent/2St Storm 80mm Chassifans/Ati Radeon 9800 Pro
User avatar
Plogen2002
Posts: 116
Joined: 2002-03-09 19:02:17
Location: Alingsås
Contact:

Re: Modningsfundering...

Post by Plogen2002 »

nakino wrote:Jag sitter på en "viewpoint" 17" vanlig gråbeige skärm som jag har funderat på att lacka om.

Det är bara det att jag undrar om det är nånting man ska tänka på när det gäller själva isärtagandet av skärmen??

Det är ju en ganska kostsam del så jag har ju inte tänkt sabba den helst.

Helst skulle jag ju i och för sig köpa en svart 19" av nått slag men jag har för mej att dom inte är direkt billiga.

Tacksam för alla tips jag kan få.
Ja en sak du skall tänka på är att inte måla över glaset på framsidan av datorn ::) ;) :D ;D :-*
AMD Athlon XP 1700+ @ 2400+ / MSI KT3 ULTRA-ARU ,VIA KT333,USB2.0,Raid mm / 256Mb DDR Ram / 40Gb + 80Gb +100Gb / Plextor 24*10*40 / Surround högtalate / !!!Radeon 9700!!! Min supersnygga hemsida: http://www.kickme.to/plogen2002
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Re: Modningsfundering...

Post by Fluffy »

nakino wrote:Jag sitter på en "viewpoint" 17" vanlig gråbeige skärm som jag har funderat på att lacka om.

Det är bara det att jag undrar om det är nånting man ska tänka på när det gäller själva isärtagandet av skärmen??

Det är ju en ganska kostsam del så jag har ju inte tänkt sabba den helst.

Helst skulle jag ju i och för sig köpa en svart 19" av nått slag men jag har för mej att dom inte är direkt billiga.

Tacksam för alla tips jag kan få.
En sak du verkligen bör tänka på är att skärmen är uppladdad ett bra tag efter du har ryckt ut strömkabeln. Jag rekommenderar att av skärmen ett dygn innan du ska börja pilla i sär den om du vill vara på den välsigt säkra sidan.

Sedan hur man pillar loss plasten ifrån delen där glaset sitter vet jag ej hur man gör, har aldrig gjort det.
Post Reply