World in conflict

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
snake
Posts: 133
Joined: 2005-07-31 23:49:18
Location: bollebygd

World in conflict

Post by snake »

Massive, skaparna bakom Ground control 1 och 2, nya satsning heter World in conflict och finns i handeln nu. Spelet speglar en alternativ utgång av kalla kriget. Muren föll aldrig och USSR invaderade America. World in conflict är ett strategi spel som tillverkarna hoppas sätta en ny standard inom rts.

Jag har spelat demot och blev överaskad på hur välgjort och intensivt spelet är. För mig kändes det verkligen att detta inte var ännu ett C&C spel. Man bygger inte baser och spammar ut units för att vinna med ett numerärt överläge. Istället får man ett poängbaserat system från vilket man kallar in förstärkning i form av trupper, stridsfordon och helikoptrar. Desutom belönas man med artilleri, napalm och flygbombningar beroende på hur bra man spelar. Det finns till och med atombomb!

Jag tycker att grafiken är riktigt bra och kamera navigation är inte stel som i C&C spelen. Dessutom är det ett riktigt skönt soundtrack med klassiker från 80-talet. Utvecklarna säger även att det kommer med en välgjord multiplayer version.

Spelet fick 9.3 av IGN. Jag tycker själv spelet är riktigt bra och det blir nog ett inköp av detta. Vad tycker ni?
"Det som är svårast i världen att förstå är inkomstskatten."

Albert Einstein
zajpner
Posts: 318
Joined: 2006-04-29 13:06:32
Location: Skövde

Post by zajpner »

World in conflict är trevligt. Synd dock att man inte kan bygga så många soldater/fordon man tröttnar på dom ganska fort.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Hmm, juste, jag hittade ju det här på fz och laddade ner demo, men jag installerade det aldrig. Hur är det?
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Det här är tveklöst det roligaste spelet du kan spela Online just nu...

Lirade som fan när demot kom och förhandsbokade det... Inte hunnit lira så mycket sedan jag fick hem det i torsdags dock... Men det ska bli en del så fort tiden tillåter.
Post Reply